ChristianP Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Hittade en mycket intressant dokumentär som förklarar industrins påverkan på fetmaepidemin. "Givetvis" är det socker och sötningsmedel som är roten till detta. Något många av oss redan vet så klart. Den är mycket sevärd. Rekommenderas http://www.youtube.com/watch?v=iE-H__aIEFE 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antonius Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Den är jättebra! Har dock sett den tidigiare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobinEH Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Om jag inte missminner mig, har nämligen sett denna tidigare, så handlar denna dokumentär om precis vad titeln säger. Alltså bygger dokumentären på hur vi stackars lekmän trycker i oss mat som leder till ohälsa. Detta är ju såklart inte vårat egna fel, trots att det är vi som väljer att äta det, utan det är de som utvecklar produkterna som står bakom det hela. De tillsätter nämligen diverse för att vi skall vilja äta mer och mer. På så sätt säljs deras produkter i större utsträckning. Personligen tycker jag att alla har ett eget ansvar. Att tjäna pengar är ett stort behov inte bara inom livsmedelsindustrin. Vissa gör allt för att deras företag skall gå med så mycket vinst som möjligt och det är upp till varje individ att se till att han/hon inte drabbas negativ av detta. Det är stor skillnad på företag som förgiftar vattnet med diverse kemikalier och företag som sätter en produkt på hyllan som vid överdriven konsumtion kan orsaka skada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchftrollet Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Om jag inte missminner mig, har nämligen sett denna tidigare, så handlar denna dokumentär om precis vad titeln säger. Alltså bygger dokumentären på hur vi stackars lekmän trycker i oss mat som leder till ohälsa. Detta är ju såklart inte vårat egna fel, trots att det är vi som väljer att äta det, utan det är de som utvecklar produkterna som står bakom det hela. De tillsätter nämligen diverse för att vi skall vilja äta mer och mer. På så sätt säljs deras produkter i större utsträckning. Personligen tycker jag att alla har ett eget ansvar. Att tjäna pengar är ett stort behov inte bara inom livsmedelsindustrin. Vissa gör allt för att deras företag skall gå med så mycket vinst som möjligt och det är upp till varje individ att se till att han/hon inte drabbas negativ av detta. Det är stor skillnad på företag som förgiftar vattnet med diverse kemikalier och företag som sätter en produkt på hyllan som vid överdriven konsumtion kan orsaka skada. Självklart har vi ett eget ansvar, men det ÄR krångligt att hitta alla "ful saker"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Gick här i UK förra våren och tycker del 2 och 3, gissar att det är part 5-12 i denna version var väldigt lama, det började bra med del 1 (1-4) men sen var det som luften gick ur ambitionsnivån. Intressant är dock hur lama politiker är även på den brittiska ön. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts