Jump to content

LCHF som normalviktig?

Lello

Recommended Posts

Hej på er. :rolleyes:

Har ätit LCHF under ca 6månader nu, jag har lätt för att gå "all in" i det jag tar för mig så jag kör på "5% gränsen" för det jag stoppar i mig och det går riktigt bra.

Följande fakta gäller:

-Är man och 37år.

-Är 178cm lång.

-Väger 61kg.

-Blodvärde vid senaste blodgivningen (augusti -13) (HB) 171g/L får inga järntabletter då dom tycker jag alltid ligger så högt och att det är bra att tappa bort lite :D

Som ni kan utläsa av det ovan så är mitt BMI runt 18-19 vilket är på gränsen till undervikt, så ni förstår då också att jag inte äter LCHF för att gå ner i vikt utan snarare upp.

Tränar två tunga gympass per vecka och har verkligen fått en kanon utveckling sedan jag startade med LCHF. Med mer fett i magen orkar jag betydligt mer på mina förhållandevis lång träningspass. (det optimala vore såklar att träna 3-4 ggr i veckan istället för att trycka ihop allt på 2 pass, men med barn och familj så ser inte verkligheten ut så tyvärr :) )

Innan jag började med LCHF så hade jag en ganska svullen buk (i min värld) Med kläder på så syndes inte magen, men det var ändå början till en "gubbmage" likt mina jämnåriga kompisar böjrar få i varijerad grad. Nu efter ca 6 månader på LCHF har jag gått upp 1-2kg men var tvungen att göra ett nytt hål i skärpet så inte brallorna skulle åka ner för magen har minskat... Viktuppgången antar jag är i from av mer muskelmassa, men avsmalnaden runt midjan undrar jag vad det beror på (eller snarare vad är det som minskat runt magen?), nu är det som att huden är slappare på magen och man kan ana konturer av magmusklerna. Någon som har en ide? Jag äter ju betydligt mer mat och godare mat nu, samt att jag tar proteintillskott (som innehåller endast 4% kolhydrater) varje dag för att få en bra Proteinsyntes i kroppen.

Många frågor och funderingar dycker upp efter min LCHF väg :D

• Like 1

Det är det "farliga bukfettet" (vicerala fettet) som ligger mellan organen som minskat på dig.

En toppenutveckling alltså ^_^

Ok, alltså som jag misstänkt, trotts ökat intag av "energi" i form av fett och grönsaker (samt proteinpulver) försvinner alltså det vicerala fettet... :D

• Like 1