Lello Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Hej hopp. Har ätit LCHF ca 6månader och jag märkte ganska fort att urinet började lukta fränt på något vis, vad beror det på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Du måste spola emellanåt Nej, jag kan inte tycka att det är nån skillnad i allafall.. Kan du beskriva lukten? Är det acetonliknande? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Hej hopp. Har ätit LCHF ca 6månader och jag märkte ganska fort att urinet började lukta fränt på något vis, vad beror det på? Man behöver dricka mer när man är ketos, uppler jag, urinen blir lätt koncentrerad och då är den mörk. Har du sas kollat in den biten... När vi är i vätsekmässig balans är urinen ljust gul. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lello Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 Du måste spola emellanåt Nej, jag kan inte tycka att det är nån skillnad i allafall.. Kan du beskriva lukten? Är det acetonliknande? Nä inte aciton, dricker ca 1 liter vatten fram till lunch samt 1 liter efter lunch, sen när jag kommer hem blir det en del vatten också. jag är dock inte speciellt törstig utan dricker mest för jag vet att det är bra, samt för att mitt höga HB värde gör blodet lite trögt om man inte dricker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lello Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 Man behöver dricka mer när man är ketos, uppler jag, urinen blir lätt koncentrerad och då är den mörk. Har du sas kollat in den biten... När vi är i vätsekmässig balans är urinen ljust gul. Upplever en ljusgul urin inte speciellt koncentrerad vad jag kan bedömma. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bitte Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Äter du sparris? Det märks på urinlukten, kan jag säga... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lello Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 Äter du sparris? Det märks på urinlukten, kan jag säga... Nix ingen sparris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Jo nog händer det att det luktar kattpiss på toa ibland (och då är katten oskyldig). Jag tolkar det som att det är de dagar jag varit särskilt strikt och inte ätit nästan några kolisar alls. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lello Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 Jo nog händer det att det luktar kattpiss på toa ibland (och då är katten oskyldig). Jag tolkar det som att det är de dagar jag varit särskilt strikt och inte ätit nästan några kolisar alls. Mm så kan det vara. Ska testa någon dag att inte få i mig några alls så får vi se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseSocker Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Fränt lukt i andedräkt och urin är väl de enda negativa kroppsliga konsekvenser jag kan komma på med extrem lågkolhydratkost. Så du är inte ensam om detta. Det ingår i paketet för de flesta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Men ska man tolka det negativt eller positivt? Förr vore det väl en fördel om pinket och spottet luktade, så att säga. Då ringande man in sitt revir med det Nuförtiden är det helt uteslutet och äckligt med normal kroppslukt och andra naturliga funktioner, såsom hårväxt m.m. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts