Bengt Nilsson Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Ann Fernholm har skrivit om Patrik Rorsmans forskning som har kommit fram till att frisättningen av glukagon inte fungerar som det ska hos diabetiker. Wallenberg Scholars: Förklaring till diabetikers svängiga blodsocker Ann Fernholms blogg: http://ettsotareblod.se/forklaring-till-diabetikers-svangiga-blodsocker/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lipofil Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Vilken tur då att mina alfaceller verkar fungera precis som dom skall. Inget svängigt blodsocker, ligger stabilt på 4,8 - 5,6 oavsett mat eller inte. Långtidssocker under 30, det är väl hyfsat OK tycker jag. Eller så är det lite dålig produktion ändå, har kanske bara tre celler kvar ... Då har jag kanske inte diabetes ? .... fast jag har ju en diagnos förstås ... Bäst att gå på den där sjukhusträffen ändå och lära mig äta tallriksmodell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Nilsson Posted October 11, 2013 Author Share Posted October 11, 2013 Gå på sjukhusträffen med vit T-shirt där du har skrivit med stor tuschpenna: Blodsocker 4,8 - 5,6 utan medicin med LCHF 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts