Sandra Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 I början av december hade äntligen musklerna ställt om sig till fettdrift och jag kunde börja träna. Under julen åt jag lite socker och stärkelse och jag har upptäckt att musklerna till viss del återvänt till det matta stadiet som var under omställningsperioden. Någon som vet hur lång återhämtningstid jag kan förvänta mig? Hoppas att det inte tar 2-3 månader igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antonius Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Kan tänka mig att det tar någon eller några veckor kanske för att vara på banan igen. Lycka till med träningen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazinga Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 För mig brukar det ta ca 1 vecka att vara helt tillbaka där jag var innan snedsteget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchftrollet Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Beror väl på hur strikt du är nu när du går tillbaka=) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted January 2, 2013 Author Share Posted January 2, 2013 Jag har varit strikt sedan dess. C:a en vecka låter bra för då borde det vara dags typ nu. Trodde förresten att jag hade postat denna tråd i "Allmänt om LCHF" men det ser jag att jag inte alls gjorde. Asch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Jag har varit strikt sedan dess. C:a en vecka låter bra för då borde det vara dags typ nu. Trodde förresten att jag hade postat denna tråd i "Allmänt om LCHF" men det ser jag att jag inte alls gjorde. Asch. Då flyttar jag dit tråden... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NicklasWernström Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Jag skulle inte vara orolig om jag vore dig. särskillt inte om du inte ställt om helt utan kanske bara svävat ut lite i ditt ätande. Kroppen bränner alltid fett och kolhydrater parallellt. Efter en omställning till lågkolhydratkost kommer kroppen (förhoppningsvis) välja att bränna fettet som huvudenergikälla och sedan fylla på glykogen i musklerna allt eftersom mängden kolhydrater med stoppar i sig. Även vid strikt LCHF. Kroppen borde "märka" ganska snabbt att det inte finns så mycket annat än fett att ta av och du borde vara tillbaka på banan igen. Jag kan tänka mig att flera andra aspekter också spelar in som gör att man inte mår så bra som tidigare när rutiner och invanda mönster bryts. Sömn, vätskebalans, hormoner, vardagsmotion och kanske mängden fett man inte får i sig om man ist äter sig mätt på socker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Jag kan tänka mig att flera andra aspekter också spelar in som gör att man inte mår så bra som tidigare när rutiner och invanda mönster bryts. Sömn, vätskebalans, hormoner, vardagsmotion och kanske mängden fett man inte får i sig om man ist äter sig mätt på socker... Fullt möjligt. Sömnen har definitivt ändrats, det hade jag inte tänkt på som en möjlig faktor. Tack för ditt inlägg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts