John Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Bacon, sidfläsk, oxbringa och överallt detta druvsocker Är det små mängder tillsatt som man kan strunta i eller vad tror ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobinEH Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 För det mesta är det ytterst små mängder. Detta används för att balansera alla andra smaksättare som tillsätts. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antonius Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 RobinEH, vad har du fått för negativa följder utav LCHF menar du? (nyfiken) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Blaze Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Hej, jag har då aldrig köpt bacon med druvsocker. Coops eget har inget sådant tillsatt. Samma vad jag vet med fläsk. Oxbringa vet jag inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaraB Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Jag kan känna med vissa charkuterier att jag börjar okynnesäta på ett sätt som inte stämmer med hur nöjd jag är matmässigt numera. T.ex. hade jag rökt kalkon hemma efter jul som jag inte kunde sluta äta av (till slut åkte den i sopbingen). Tyvärr var det ingen innehålsdeklaration på den, men alldeles säkert var socker inblandat. När det gäller bacon och liknande så undviker jag gärna druvsocker och allt vad det kan heta så mycket som möjligt. Tycker inte om att tänka mig sånt i min mun och min kropp. Gillar bacon men det blir inte så ofta eftersom det oftast är en del konstiga saker i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchftrollet Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Druvsocker är tillsatt i de flesta bacon/fläsk varianter... det varierar hur mycket... man får läsa... ingrediens listan är i storleksordning, dvs det som är mest står först... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowcarbjunkie Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Det finns bacon utan socker. Den ekologiska och scan är utan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penny Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 ...och mycket mycket godare. Vanlig bacon luktar illa nu för mig efter en tid med den ekologiska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Tulips bacon har inte tillsatt druvsocker! Dessutom det enda märket som är rökt och INTE innehåller rökarom! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts