sugarrush Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Hittade denna intressanta artikel om socker i allmänhet och ersättningsmedel i synnerhet. Yacon sägs vara lika effektivt som Stevia, och driver heller inte inflammation i kroppen. Någon som vet om det finns att köpa i Sverige? Några erfarenheter? http://blog.ppnf.org/what-is-yacon-anyway/ För övrigt verkar PPNF ha en del kloka insikter, men även en del - utifrån LCHF-perspektiv - tokigheter för sig. Värt att läsa deras site tyckte jag. Mvh, Magnus J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Fattar inte hur yacón kan likställas med stevia. Det innehåller ju 85,6 g kh per 100 g Har jag missat något? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Inulin påverkar inte blodsockret. Det är nåt vi inte kan ta upp i kroppen. Vi har haft en tråd med... Resistent stärkelse... tror jag där våra kunniga skrev att jordärtskockor inte var så gräsligt just därför att deras stärkelse var mycket inulin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Så de hela 85,6 g kh skulle vara inulin (ett slags kostfiber)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Så de hela 85,6 g kh skulle vara inulin (ett slags kostfiber)? I länken står det 50%... Vad resten är står det inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts