Sigurdur Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Jag vill lära mig mer om tillskott. Tar ni magnesiumtillskott?Varför? Är detta en bra sort? http://www.vitaminvaruhuset.se/purepharma-m3-120-kapslar Om man har brist på vitamin D så är det bra att ta tillskott - eftersom man under vintern i Sverige troligtvis inte kan sola eller äta sig till bra nivåer vad jag förstår. Jag vill inte äta 35 ägg om dagen. Men hur är det med magnesium - kan man äta sig upp till en bra nivå t ex med spenat? Fastställer man brist med blodprov?Vilka problem kan man få av magnesiumbrist? Beror magnesiumbrist på något annat än: 1. För lite magnesium i kosten, eller 2. Annat problem med upptaget på grund av sjukdom, oavsett hur mycket man äter? Tacksam för bra, för en rookie lättbegripliga svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Jag gick med smärta i bröstryggen i över tre år, sen träffade jag på en snubbe på gymmet och vi pratade lite om kosttillskott osv så kom vi in på magnesium. Jag har tagit det då och då förr i början av lchf men nu "kurar" jag mig mer eller mindre. Jag tar tre tabletter ifrån holistics "magnesium-kalcium" blandning. Tre år smärta, försvann till 90% på två veckor. Tror inte att jag kommer bli helt återställd. Men 90% mindre smärta är fan inge att putta åt sidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted October 14, 2013 Author Share Posted October 14, 2013 Vad betyder "kurar" ? 90 % bort är jättebra, får jag fråga om det var något speciellt som orsakade ryggsmärtan, som en skada? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Vad betyder "kurar" ? 90 % bort är jättebra, får jag fråga om det var något speciellt som orsakade ryggsmärtan, som en skada? kurar kanske är fel ord, används mycket i dopingkretsar. Men det känns som en kur då det inte gör ont längre. Använder det i stora mängder tills något förändras typ. Stress, dålig hållning, ilskna muskler som stramar ihop sig. Magnesium hjälper musklerna slappna av. Så det blandat med stretch har gjort mig så att jag har kunnat återgå till relativt tung styrketräning igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Jag gick med smärta i bröstryggen i över tre år, sen träffade jag på en snubbe på gymmet och vi pratade lite om kosttillskott osv så kom vi in på magnesium. Jag har tagit det då och då förr i början av lchf men nu "kurar" jag mig mer eller mindre. Jag tar tre tabletter ifrån holistics "magnesium-kalcium" blandning. Tre år smärta, försvann till 90% på två veckor. Tror inte att jag kommer bli helt återställd. Men 90% mindre smärta är fan inge att putta åt sidan. När tar du dom? Alltså till mat eller mellan måltider eller till natten? Tar du dom spridda över dagen eller alla på en gång? Vilken styrka är det på dom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 När tar du dom? Alltså till mat eller mellan måltider eller till natten? Tar du dom spridda över dagen eller alla på en gång? Vilken styrka är det på dom? Holistic magensium-kalcium är 80/40 mg. Tre tabletter dagligen, annars ballar magen ur, av för mycket alltså. Tar dom i samband med ett större mål mat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts