Sjörövarmamma Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Hej, Jag har hela livet brottats med min vikt fram och tillbaka. Har nu läst på om LCHF och är super taggad? Jag har dock senaste månaden haft många gallstensanfalll vilket för 11 dagar sedan slutade med akut operation där de tog bort min gallblåsa. Nu till min fråga?som jag hoppas någon har svar eller egen erfarenhet utav. Hur klarar min kropp av den feta LCHF maten utan gallblåsan? Jag har provat äta LCHF i 6 dagar nu och känner redan att det är bra för mig, men lider av illamående och lite smärta under de nedre revbenen på höger sida. Vill gärna fortsätta att äta LCHF men klarar kroppen att ta hand om fettet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Ja för 99% fungerar det.. för den sista pocenten så får man som regel äta mindre portioner men fler gånger! Gallblåsan är en förvaringsplats för gallvätskan.. för éxtra behov om så behövs.. annars så är det levern som tillverkar galla och utsöndrar den vid behov. Jaa.. antagligen känner du av att gallgångarna arbetar.. och så är du väl operationsärr där som fortfarande käns av. Ta du ett halvt steg tillbaka och vänj kroppen vid fett.. sen kan du öka igen. Sen så.. cocosfett behöver ingen galla för att tas upp.. så ersätt en del smör med det! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inga-lill Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Opererade bort min gallblåsa för många år en, innan LCHF, och hade lite av de problem du berättar om. De gick över så småningom, och jag tycker inte att det är några problem med att äta ganska så strikt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts