Jump to content

Gilla som inte syns i tråden

MKJ
 Share

Recommended Posts

Nu fick jag ett gilla i den här tråden http://forum.kostdoktorn.se/topic/3333-hur-man-%C3%A4ter-runt-om-i-v%C3%A4rlden-intressanta-bilder/#entry42451 men det syns inte i tråden.

Jag tycker det är intressant att se vad det är någon gillat och det är ju bara ibland som det inte syns i tråden så jag undrar ju varför.

Jag skulle gissa på att någon har tryckt på gilla-knappen två gånger, alltså först "gilla" och sedan "gilla inte". Första klicket ger dig en notifikation om att någon gillar ditt inlägg, men eftersom personen inte gillar ditt inlägg längre så finns det inget gilla att se när du kollar upp det. Kan det vara så? Jag testar min teori på ditt inlägg nu så kan vi ju se om det stämmer. :)

• Like 1

Jag skulle gissa på att någon har tryckt på gilla-knappen två gånger, alltså först "gilla" och sedan "gilla inte". Första klicket ger dig en notifikation om att någon gillar ditt inlägg, men eftersom personen inte gillar ditt inlägg längre så finns det inget gilla att se när du kollar upp det. Kan det vara så? Jag testar min teori på ditt inlägg nu så kan vi ju se om det stämmer. :)

Ja det verkar som om din teori stämmer. Det lyste rött och det stod att du gillat ett inlägg men när jag klickade på länken och kom till tråden så fanns där inget.

Jag har ju trott att något bara blivit fel men då är det helt enkelt någon som antingen råkat trycka 2 gånger eller som har ångrat sig.

• Like 2

Ja det verkar som om din teori stämmer. Det lyste rött och det stod att du gillat ett inlägg men när jag klickade på länken och kom till tråden så fanns där inget.

Jag har ju trott att något bara blivit fel men då är det helt enkelt någon som antingen råkat trycka 2 gånger eller som har ångrat sig.

Det är ju lätt ibland att trycka två gånger eftersom det ibland är en fördröjning, så då tror man att det inte har tagit. Jag vet inte om det beror på slöhet i uppkopplingen eller på bloggservern, men ofta är den mänskliga uppfattningsförmågan snabbare och tålamodet kortare än våra datorer

• Like 1

Det är ju lätt ibland att trycka två gånger eftersom det ibland är en fördröjning, så då tror man att det inte har tagit. Jag vet inte om det beror på slöhet i uppkopplingen eller på bloggservern, men ofta är den mänskliga uppfattningsförmågan snabbare och tålamodet kortare än våra datorer

Innebär det att du tror mer på att någon tryckt 2 gånger än att dom ångrat sitt gilla när det inte syns i tråden? Jag samlar inte på gilla eller något sådant men det är ju alltid intressant att se om någon håller med om det man skrivit eller inte. Får jag ett gilla så kollar jag också sist i tråden om personen skrivit något.

Om man vill vara säker på att det blev ett gilla kan man ju se om det står gilla eller gilla inte vid inlägget man vill gilla. Har det tagit skall det ju stå gilla inte som val. Fast du kanske menar att det ibland tar en stund innan det syns. Det händer dock att det finns två identiska gilla hos mig fast det bara syns en gång i tråden så det händer nog att får till det efter några tryckningar.

• Like 1