hbg Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Är kokosvatten OK enligt LCHF metoden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inga-lill Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Hittade detta.. http://www.lchfbutiken.se/129/kokosvatten-330ml Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hbg Posted October 16, 2013 Author Share Posted October 16, 2013 Hittade detta.. http://www.lchfbutiken.se/129/kokosvatten-330ml Tack, jag har precis börjat på LCHF och var osäker om det var OK att dricka Kokosvatten, nu kan jag lugnt fortsätta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Fast med 5 g kolhydrater per 100 g så blir det 16 g per flaska. De varnar också för att sockerinnehållet kan trigga sockersug. Kanske inget problem för dig, men var observant på hur du reagerar. De vitaminer, spårämnen, mineraler och elektrolyter de beskriver kan du lätt få från grönsaker, animalier samt vanligt salt + drick vanligt vatten. Blir billigare också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hbg Posted October 16, 2013 Author Share Posted October 16, 2013 Fast med 5 g kolhydrater per 100 g så blir det 16 g per flaska. De varnar också för att sockerinnehållet kan trigga sockersug. Kanske inget problem för dig, men var observant på hur du reagerar. De vitaminer, spårämnen, mineraler och elektrolyter de beskriver kan du lätt få från grönsaker, animalier samt vanligt salt + drick vanligt vatten. Blir billigare också Tack, 16 g kolhydrat är det för mycket? Jag oroar mig inte för sockersug. Upplever bara att min kropp mår så himla bra av kokosvatten så jag vill så gärna kunna fortsätta dricka det när jag ska börja äta enligt LCHF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Tack, 16 g kolhydrat är det för mycket? Jag oroar mig inte för sockersug. Upplever bara att min kropp mår så himla bra av kokosvatten så jag vill så gärna kunna fortsätta dricka det när jag ska börja äta enligt LCHF. Det beror ju på hur strikt du vill vara. Det finns ju LCHF:are som äter lite frukt också. Själv väljer jag bort det mesta och kör bara nötter, grönsaker och rotfrukter om det inte är nåt extra högtidligt tillfälle, men det beror ju på att jag varit en riktig sockerråtta i mitt föregående liv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Tack, 16 g kolhydrat är det för mycket? Jag oroar mig inte för sockersug. Upplever bara att min kropp mår så himla bra av kokosvatten så jag vill så gärna kunna fortsätta dricka det när jag ska börja äta enligt LCHF. Nej jag bara tänkte att om du dricker flera om dagen så blir det en del. Men huvudsaken är att du mår bra av det och inte får sockersug! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Jag dricker ca en kokosvatten burk per dag. Coco akvo. Den har 4 g kollisar per 100 och är 350 ml i en. Så blir ju en del kolhydrater men kokosen är ju väldigt nyttig och då min kropp inte har problem med kolhydrater i sig så unnar jag mig de. Känns inte onyttigt iallafall och känns bättre ön att jag snyltar på selcius. Som har noll kollisar men massa annat i hehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Upplever bara att min kropp mår så himla bra av kokosvatten så jag vill så gärna kunna fortsätta dricka det när jag ska börja äta enligt LCHF. Om jag förstår dig rätt, så äter du inte LCHF än eller har precis börjat och gissar därför att det är kolhydraterna/sockret i kokosvattnet som ger kanske välmåendet efter blodsockerdippar. Om/när du börjar minska kolhydrater i din kost, kommer du märka att välmåendet ökar i regel just p.g.a det och därför är jag rätt så säker att du kommer inte behöva kokosvatten framledes för att må bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts