Jump to content

Genomsvettig, trött, skakig och måste sätta mig ner...

Bengt Nilsson

Recommended Posts

MatFrisk Blogg skriver om varför glukagon inte produceras hos en diabetiker (när det skulle behövas):

http://blogg.passagen.se/matfrisk/entry/genomsvettig_tr%C3%B6tt_skakig_och_m%C3%A5ste

Texten ovan kommenterar det som skrivits på bloggen Sockermannen (en 32-åring som nyligen fått diabetes typ 1) 

http://sockermannen.wordpress.com

Hm, känner igen den känslan precis. Så kunde jag bli när jag ätit de där "nyttiga" frukosterna med havregröt eller musli....gick jag ut med hunden en halvtimme senare kunde jag få jag precis såna "anfall". Jag lärde mig att ha druvsocker i fickorna.

Pratade med en läkare om det. Blodsocker mättes och jag fick besked om att jag i alla fall inte hade diabetes och såna blodsockerfall har man inte då! basta!

köpte mig en blodsockermätare själv då och mätte ett tag, men visst, blodsockret höll sig väl inom rimliga nivåer, men varför blev det som det blev...? 

jag gick över till att inte äta gröt och musli längre utan jogurt (1,5% - så mycket för fettskräcken!) och bär och nog blev jag av med "dippen". 

Nu med LCHF har jag inga såna bekymmer alls längre i vilket fall som helst...

Men jag förstår fortfarande inte.... varför uppfattades sänkningen så kraftigt att jag blev så illamående, även om den låg i ett "ok" spektrum?