wilda Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Hej hej, jag är ny här och ätit lchf i bara två veckor. Jag är 171 cm lång och undrar hur mycket jag kan gå ner till. Vägde 58 kg i många år men efter barn och massa gott varje kväll så gick jag upp en del. Jag tänkte ju att det måste ju ta stopp någonstans med viktnedgången. Tror jag kommer vara dålig på att röra mig nu under vintern men hoppas komma igång i vår med långa promenader/jogging. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Det beror ju på hur mycket övervikt du har. Det finns många här som gått ner "en hel människa" genom att äta gott och minimera kolhydrater. Andra får kämpa för vartenda gram (t ex jag) men kör kosten för hälsoeffekterna i övrigt. Jag tror nog att du får räkna med att kroppen tycker att det är lagom vikt när du fortfarande tycker att du skulle vilja ta de där sista kilona. Efter barnafödande förändras ju kroppen en hel del också, så det som var bra tidigare kanske skulle vara magert nu 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Hej hej, jag är ny här och ätit lchf i bara två veckor. Jag är 171 cm lång och undrar hur mycket jag kan gå ner till. Vägde 58 kg i många år men efter barn och massa gott varje kväll så gick jag upp en del. Jag tänkte ju att det måste ju ta stopp någonstans med viktnedgången. Tror jag kommer vara dålig på att röra mig nu under vintern men hoppas komma igång i vår med långa promenader/jogging. Vad kul att du valt att testa LCHF för din viktnedgång. För mig började det som viktnedgång men jag är fast och kommer att hålla kvar vi denna underbara mat . Inte har jag lust att börja äta det som gör mig tjock igen när jag mer eller mindre är i mål, dessutom har sött blivit äckligt. Kroppen har inte stoppat nedgången ännu men nu går det riktigt långsamt och omformning sker fortfarande. Vikten är högre än vid tidigare kaloribantning men kroppen är slankare. LCHF har satt mig i en stark och fin kontakt med kroppen igen, så jag litar på att den stoppar när den är i hamn . Om du inte är sugen på att röra dig just nu ägna dig åt din nya mat. Många upplever att lusten kommer när kroppen byggs upp av kosten och energin kommer tillbaka. För viktnedgången är inte träning på något sätt avgörande. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilda Posted October 19, 2013 Author Share Posted October 19, 2013 Tack för svar. Jag har ingen övervikt på det sättet, väger 71 kg men för mig är det för mycket. Har provat att gå ner i vikt med olika dieter och tränat men inte lyckats. Först och främst är det mitt midjemått som jag vill förminska och komma i mina gamla byxor :-) Men någonstans vill jag också väga 58-60kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Tack för svar. Jag har ingen övervikt på det sättet, väger 71 kg men för mig är det för mycket. Har provat att gå ner i vikt med olika dieter och tränat men inte lyckats. Först och främst är det mitt midjemått som jag vill förminska och komma i mina gamla byxor :-) Men någonstans vill jag också väga 58-60kg. För att komma åt fettat på magen har du verkligen satsat på rätt häst. Tänk bara på att LCHF ibland är en långsammare process än kaloribantning. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 De flesta av oss har nog för mycket viktfixering ? Jag gick ner utan platåer från 149 kg till ca. 92-93 kg med hjälp av LCHF under drygt ett års tid. Nu står jag mer eller mindre stilla p.g.a att äter (medvetet) aningen för mycket proteiner. Ost, som är så gott ! Klart att skulle vilja gå ner i litet till, men inser också att jag mår så himla bra och har därför ingen brådska. Jag märker också att magomfånget minskar stadigt, utan att vikten gör det. Jag tolkar det som att det vicerala fettet försvinner mer och mer. Alltså, för mig handlar det inte nödvändigtvis om utseende, utan hälsa.... men jag är ju också en "gammal" gube 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilda Posted October 19, 2013 Author Share Posted October 19, 2013 Det bästa tycker jag är att min mage mår mycket bättre, har inte ont och är inte uppblåst 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilda Posted October 19, 2013 Author Share Posted October 19, 2013 Men jag hittar inget om någon som vägt typ 70 och gått ner till 60-55kg på LCHF, undrar lite om det går liksom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Men jag hittar inget om någon som vägt typ 70 och gått ner till 60-55kg på LCHF, undrar lite om det går liksom Jag är 155 cm och som mest vägde jag 84kg. Jag gick ner 4kg på traditionell kostrådgivning. Sedan har jag stått still utan problem i 3,5 år och ätit gott under tiden med LCHF. Med pf kombinerat med LCHF har jag gått ner 5,5 kg till hittills sen i somras och 10 cm i midjan. Före första barnet vägde jag max 52, men jag tror att jag skulle se anskrämlig ut om jag gick ner så mycket. Min målvikt är 65, fast inte så att jag direkt bryr mej. Hela grejen för mej alls med LCHF är hälsa... Fast inte så att jag tackar nej till lite mer slimmad kropp. En gång i världen tyckte jag själv att jag var riktigt läcker (och även andra) .. Men det är preskriberat nu :-) Inte för att jag gillar Katherina Zytomierska och hennes kommersiella livsstil, men hon har givit ut en bok om LCHF och hur man fixar kroppen efter en graviditet när man har jetsetkravet på sej att se skitläcker ut hela tiden och komma ner i samma vikt som förut. Jag köpte den boken för att jag inte visste nånting om henne och trodde att det var bra tips... Den lämnas ut gratis till vem som helst somids hämta den. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilda Posted October 23, 2013 Author Share Posted October 23, 2013 Hej igen. Jag som inte har en jätteövervikt är det något speciellt jag ska tänka på? Har gått ner 2,5 kg på 16 dagar och det hände liksom på engång. Och sista veckan ingenting :-( Ska jag dra ner på grädden som jag äter varje dag? Annars äter jag ägg, majonnäs, smör, bacon, lite broccoli, lite lök, ost, skinka, mjukost, cream cheese, lite turkisk yoghurt, grytor med kött, grädde och cream fraiche, någongång en liten bit tomat och paprika. Det som är svårt att vara utan är dricka och när jag är sugen på det blir det julmust light :-/ Smör försöker jag överdriva lite med men jag gillar inte smaken :-( Jag vill inte att min kropp ska vara "nöjd" med vikten nu :-) JAG vill vara nöjd till sommarn 2014 :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Hej igen. Jag som inte har en jätteövervikt är det något speciellt jag ska tänka på? Har gått ner 2,5 kg på 16 dagar och det hände liksom på engång. Och sista veckan ingenting :-( Ska jag dra ner på grädden som jag äter varje dag? Annars äter jag ägg, majonnäs, smör, bacon, lite broccoli, lite lök, ost, skinka, mjukost, cream cheese, lite turkisk yoghurt, grytor med kött, grädde och cream fraiche, någongång en liten bit tomat och paprika. Det som är svårt att vara utan är dricka och när jag är sugen på det blir det julmust light :-/ Smör försöker jag överdriva lite med men jag gillar inte smaken :-( Jag vill inte att min kropp ska vara "nöjd" med vikten nu :-) JAG vill vara nöjd till sommarn 2014 :-D Det första som släpper är vatten. Kolhydraterna binder vatten i kroppen och när du då minskar på kolisarna försvinner vattnet. Därför får man en kickstart, men det här är ingen quick fix, det här är en livsstil och du har ju bra med tid till sommaren så det ordnar sej nog. Kan det vara så att du laborerat med en massa dietersen tidigare så du har en otrygg kropp? Om den ska våga släppa i från sej nånting så måste den kunna lita på att du inte svälter den senare. Ät bra mat ett bra tag så kommer det nog att funka bättre sen och till våren kan du ju börja laborera med variationer sedan. Det enda som ev kan vara nåt i det du räknar upp som du skulle kunna prova att utesluta är turkisk youghurt, som väl bara är 17% har jag för mej. Dvs du har en massa kolisar i förhållande till fettprocenten. Likaså creme cheese är väl bara 20%? Arlas smör tycker inte jag heller är gott. Jag köper Valio eller använder Bregott om jag ska bre en PUMA (som Zepp så fyndigt uttryckte det i en annan tråd.. Pålägg Utan MackA) Beroende på hur sockerkänslig du är kan det vara vits att även utesluta lightdrycker, men Tommy (han som tappar, bloggen) är ju ganska stor konsument av Cola Zero eller vad det nu är och han har ju verkligen lyckats gå ner i vikt. Jag har ett ständigt sockermonster som bevakar vartenda snedsteg, så jag skulle aldrig våga lightdrycker. Jag köper smaksatt bubbelvatten i stället, vilket ju förmodligen inte heller är särskilt nyttigt, men det ger lite guldkant i alla fall. Det du annars ska tänka på för ditt välbefinnande är att dricka mycket och se till att du får i dej ordentligt med salt. Vi har lätt att få vätske och saltbrist och då blir man trött och "dum i huvudet" 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilda Posted October 23, 2013 Author Share Posted October 23, 2013 Jag dricker mycket vatten iaf. Turkisk yoghurt köpte jag engång då jag blandade det med majonnäs, gräddost, skinka och hade på oopsie-bröd, mums. Men ska nu inte köpa hem det Måste sluta med drickan!!! Ska prova tex valios smör. Jag har inte laborerat med olika dieter tidigare. För sju år sedan fick jag barn, vägde 58 innan graviditeten och under amningen gick jag ner ett tag till 55, sedan upp till 58 kg och låg där ett tag. Åt och drack gott nästan varje dag/kväll (godis, chips, dricka och utemat). Och plötsligt gick jag upp till 65 kg som jag vägde i nionde om månaden, lite panik Men beroende av allt gott så slutade jag inte och hamnade på 71 kg och det måste nu bli en ändring! Tack för svar och jag ska nu kämpa på med mitt nya liv 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Håller med Limp om det där med vikt. Ta några mått och kolla dem regelbundet också. Det är många som berättat om att måtten ändrats sedan de mätte sist, men inte vikten, eller vice versa. Personligen tycker jag måtten är mest intressanta; de syns ju liksom även när man inte står på vågen. Goda råd? 1) Ta det lugnt; ändra inte kosten för ofta. Har det gått några månader utan resultat kan du testa något nytt 2) Räkna inte med att det som funkar för en annan nödvändigtvis funkar för dig. Du kan be om råd, men du måste testa själv. 3) Njut och må bra. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tagebage Posted October 30, 2013 Share Posted October 30, 2013 Jag behöver råd! Nu har jag ätit lchf i snart tre månader och ställde mig på vågen idag. Då hade jag gått upp ett kilo! Numera 79 kilo till 170 cm. Fick barn för fem månader sen är typ ett diabetiker och äter levaxin för sköldkörteln. Jag dricker kaffe med kokos fett i på morgonen och äter första målet vid 12. Ägg och bacon eller middagsrester. Några skivor ost med smör på e.m och sen middag på kvällen. Inget smått vid tvn men inte mycket motion heller. Vad ska jag ändra på? Tacksam för alla tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krümel Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 Hej igen. Jag som inte har en jätteövervikt är det något speciellt jag ska tänka på? Har gått ner 2,5 kg på 16 dagar och det hände liksom på engång. Och sista veckan ingenting :-( Ska jag dra ner på grädden som jag äter varje dag? Annars äter jag ägg, majonnäs, smör, bacon, lite broccoli, lite lök, ost, skinka, mjukost, cream cheese, lite turkisk yoghurt, grytor med kött, grädde och cream fraiche, någongång en liten bit tomat och paprika. Det som är svårt att vara utan är dricka och när jag är sugen på det blir det julmust light :-/ Smör försöker jag överdriva lite med men jag gillar inte smaken :-( Jag vill inte att min kropp ska vara "nöjd" med vikten nu :-) JAG vill vara nöjd till sommarn 2014 :-D Det är mycket svårare att gå ner de där sista kilona än att gå ner om man har en hel del att ta av. För många funkar periodisk fasta bra för de sista kilona. Jag tror att Åse med bloggen 56 kilo kör det. Katrin Zytomierskas har också skrivt om att gå ner i vikt med LCHF. Båda har ju skrivit böcker om det också. Jag har läst Katrins bok och hon tycker ju att man får räkna med att vara lite hungrig för att gå ner de där sista kilona. Magsäcken måste vänja sig vid lite mindre mat enligt henne. Ja, det är kontroversiellt men jag måste nog hålla med faktiskt. De är ju inte heller nödvändigt ur hälsosynpunkt att bli av med de där sista kilona utan det är bara ren fåfänga! Martina med bloggen high fat fitness har också skrivit en hel del om viktminskning med LCHF och hon har ju inte heller så där "lagom" mål! :-) Själv bryr jag mig inte så mycket om vikten längre även om jag skulle vilja bli av med kanske 3 kg för att vara riktigt nöjd. Jag är däremot inte beredd att äta mer strikt eller dra ner på mängden så jag har valt att satsa på styrketräning hemma. Sakta men säkert formas kroppen om och jag ser inte längre lika "skinny fat" ut! Släng vågen skulle jag säga och satsa på enkla styrketräningsövningar hemma. En kvart om dagen räcker! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 Jag behöver råd! Nu har jag ätit lchf i snart tre månader och ställde mig på vågen idag. Då hade jag gått upp ett kilo! Numera 79 kilo till 170 cm. Fick barn för fem månader sen är typ ett diabetiker och äter levaxin för sköldkörteln. Jag dricker kaffe med kokos fett i på morgonen och äter första målet vid 12. Ägg och bacon eller middagsrester. Några skivor ost med smör på e.m och sen middag på kvällen. Inget smått vid tvn men inte mycket motion heller. Vad ska jag ändra på? Tacksam för alla tips! Varför skall du ändra på något.. det handlar hur som helst inte om någon överdriven fettma och det kan ta upp till ett år innan sviterna av födsel försvinner! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazzi Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 Tror nog kroppen avgör hur mycke man går ned ...174 cm själv just nu 69,5 .. va nere på 64 ett bra tag men trivdes inte ..Vet inte men verkar som underhudsfettet minskar väldigt med LCHF ...Älskar bada badkar - var en plåga då jag vägde 64 - kändes som jag låg på alla ryggkotor - inte nån njutning -men 67 kilo strävar jag efter - de min trivselvikt -Före LCHF fanns i mitt liv gick jag ned 28 kiloFast på en lång period - 2002 till 2006 -även då nådde jag 67 kilo - men svårt hålla vikten ..trots tränar rätt flitigt varierande - numera sen 2004så LCHF är för mej ett hållbart konseptDessutom IBS problem helt borta - medföljande halsbränna å annat pyts väck ..Bara när jag övdoserar rå lök eller cayennepeppar jag får känningar --Levde på Losec + gaviscon numera kanske nån gång per kvartal - p.g.av för mycke rå löksvårt när man älskar vissa saker i gommen men magen vill inte 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 Tror nog kroppen avgör hur mycke man går ned ... 174 cm själv just nu 69,5 .. va nere på 64 ett bra tag men trivdes inte .. Vet inte men verkar som underhudsfettet minskar väldigt med LCHF ... Älskar bada badkar - var en plåga då jag vägde 64 - kändes som jag låg på alla ryggkotor - inte nån njutning - men 67 kilo strävar jag efter - de min trivselvikt - Före LCHF fanns i mitt liv gick jag ned 28 kilo Fast på en lång period - 2002 till 2006 - även då nådde jag 67 kilo - men svårt hålla vikten .. trots tränar rätt flitigt varierande - numera sen 2004 så LCHF är för mej ett hållbart konsept Dessutom IBS problem helt borta - medföljande halsbränna å annat pyts väck .. Bara när jag övdoserar rå lök eller cayennepeppar jag får känningar -- Levde på Losec + gaviscon numera kanske nån gång per kvartal - p.g.av för mycke rå lök svårt när man älskar vissa saker i gommen men magen vill inte Tror som du att kroppen själv avgör och är man metabolt frisk har jag svårt att tänka mig att det inte skall kännas bra vid den vikt kroppen väljer. Då lurar jag om det inte sitter i huvudet? Är som du 174 och vågen pendlar nu mellan 68-69 kg och jag är slank. Har tidigare i livet varit nere på 63 kg (naturligt) och mådde bra då med, så det skall bli spännande och se var kroppen väljer att stanna . Hur har du gjort för att reglera kroppen från 64 till till ca 69 kg? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazzi Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 ätit mera kolhydrater + frukthejdlöst druckit rödvin utan en tanke på hur mycke kolhydrater detta innehåller var helg!!så gå upp väldigt lätt ---numera äter jag bara 1-2 blodgrape per vecka .... enda frukten -nån gång per kvartal rivet äpple i vissa rätter - Då granny smith .. mindre sötma mera syra -men ska börja ny resa imorron gå ned mina 2½ kilo å lite andra förändringar sker i sambandman ska aldrig ge upp !!! oavsett hur många kilon de är 1 - 2 eller 105!bara kämpa påLCHF som gjort för oss som vill äta oss gott mätta , må bra å gå ned i vikt .-.- . FANTASTISKT!!" släng sej i väggen alla andra dieter . soppor . pulver .. ja gu vet vad - svältföda -Jag älskar mat å äta - Dessutom * kock * till yrket så mat är min fettish i livet 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 Rödvin innehåller inga kolisar, bara kalorier. iaf om man väljer de sorter som inte har så mycket socker i sej (kolla på systembolagets hemsida på ditt favoritvin. Jag har varit tvungen att byte ut några av mina favveviner sedan jag fick det här tipset av Kostdoktorn) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 ätit mera kolhydrater + frukt hejdlöst druckit rödvin utan en tanke på hur mycke kolhydrater detta innehåller var helg!! så gå upp väldigt lätt --- numera äter jag bara 1-2 blodgrape per vecka .... enda frukten - nån gång per kvartal rivet äpple i vissa rätter - Då granny smith .. mindre sötma mera syra - men ska börja ny resa imorron gå ned mina 2½ kilo å lite andra förändringar sker i samband man ska aldrig ge upp !!! oavsett hur många kilon de är 1 - 2 eller 105! bara kämpa på LCHF som gjort för oss som vill äta oss gott mätta , må bra å gå ned i vikt .-.- . FANTASTISKT!!" släng sej i väggen alla andra dieter . soppor . pulver .. ja gu vet vad - svältföda - Jag älskar mat å äta - Dessutom * kock * till yrket så mat är min fettish i livet Vilka är de "mera kolhydraterna"? Ursäkta att jag frågar så mycket men eftersom jag tror att min kropp snart är klar , funderar jag på viss (kanske) liberalisering men jag vill för allt i världen inte ha tillbaka suget igen och jag är nöjd med att socker inte är gott längre . Jag letar därför efter vägen efter viktreduktionen och in i viktstabilitet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 Rödvin innehåller inga kolisar, bara kalorier. iaf om man väljer de sorter som inte har så mycket socker i sej (kolla på systembolagets hemsida på ditt favoritvin. Jag har varit tvungen att byte ut några av mina favveviner sedan jag fick det här tipset av Kostdoktorn) Har druckit vin under hela viktreduktionen och det har gott bra (moderation förstås). "Problemet" är att även en del av de torra smakar sött. Någon mer som känner igen detta fenomen? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 Har druckit vin under hela viktreduktionen och det har gott bra (moderation förstås). "Problemet" är att även en del av de torra smakar sött. Någon mer som känner igen detta fenomen? jag tycker nästan allt smakar sött numera... det är därför jag inte litar på min smak när det gäller efterrätter och bakverk som jag ska servera blandkostare. Jag har ofta en söt smak i munnen till och med bara av vatten 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 jag tycker nästan allt smakar sött numera... det är därför jag inte litar på min smak när det gäller efterrätter och bakverk som jag ska servera blandkostare. Jag har ofta en söt smak i munnen till och med bara av vatten Precis så är det för mig med tom det med vattnet! Och jag tycker också det är svårt med sött till blandkostare. Jag har valt att köpa och använda Mariannsocker (använt lite 3 ggr i år, vill ju inte ha så mycket sött) och bakade en chokladkaka som jag bjöd mina grannar på. Absolut ingen succe men man kan ju inte göra alla glada . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazzi Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 Vad jag förstått innehåller alla rödvin viss mängd kolhydrater -å min mängd ja satt i mej inte nådigt -Byta ut mina favvos - nej aldrig -Men tack för tipset -Ska göra ett helt dryckes uppehåll nu från imorron ...Inte bara för viktnedgång utan andra skäl också - hög tid -Har mycke alkolism i släkten -så de känns bra på många sätt göra detta ... Dessutom kollade jag veteskapens värld i Måndas Fast jag visste före innan pogrammet jag är en bland 700 000 i riskzoon -och de skäms jag inte över snacka om ... jag gillar smaken - gör sej fint me mat -å ger mej avkopplande känsla / fast i själva verket de stressar kroppen än mera /Nu dricker jag mindre -För nåra år sen innan ja * hitta tebaka hem *Efter trassligt förhållande som tog slut me - ja vart mer ele mindre utkastad ( jo han killen var haschpundare )Bodde 20 mil från min hemstad - jobbade va sjukt stressigt - knappt rast - ibland 10 timmar knapt hunne gått pinkat -blev avkoppling me vin - skäms nästan idag över de gick nästan 2 boxar i veckan -* naj ja hade gångavstånd till jobbet *så köra behövde ja inte tänka på -hela var stress - sökte för detta vart skickad till psykolog 2010 * då levt så här 1½ redan mer el mindre -vi synka inte hon å jag - haha ... men 20 frågor blev 18 i topp me stress -Gick i taket när hon sa till mej du åste varva ned - ta 5 minuter gå sätt dej på dass ---Va du galen de 5 minuterna kommer ja sitta där bli än mera stressad vad jag skulle kunna gjort å inte sutte här i onödan ! jaja de va då -- idag en helt annan person * har hittat hem * funnit mitt inre - min självkänsla m-mBara vissa saker som ja just nu imorn ska ta tag i ... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 Säger bara Opal Spring.. cirka 3,5 gram kolisar.. per liter.. dvs mindre eller lika mycket som i ägg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 Precis så är det för mig med tom det med vattnet! Och jag tycker också det är svårt med sött till blandkostare. Jag har valt att köpa och använda Mariannsocker (3 ggr i år, vill ju inte ha så mycket sött) och bakade en chokladkaka som jag bjöd mina grannar på. Absolut ingen succe men man kan ju inte göra alla glada . I somras var det en mintchokladkaka i Expressens LCHF bilaga. Den kan jag skarpt rekommendera. Alla gillade den 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 Tazzi, jag vet hur det är att "självmedicinera" som en företagsläkare uttryckte det. Been there, done that. Oavsett kolisar så är det så att om levern är upptagen med att ta hand om alkohol, som är ett direkt giftsom den prioriterar, så har den inte tid att ta hand om fett. Samma sak om du äter godis eller hinkar juice... fruktos är lika giftigt och prioriteras. Om du kan hantera "lagom" vinintag (c:a 3 dl rödvin per dag) sägs det att det ska finnas viss nyttighet för kroppen enligt en nyutsläppt studie. Men naturligtvis är det bäst för kroppen att undvika gift så mycket som möjligt, i alla ffall om viktnedgång är prio. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazzi Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 Jo då - Levern fått bekänna färg må ja tro på flertal vis ..Tack å lov vart jag inte fast i någe * missbruk * bara ett sätt komma till ro .. just då **Men hade jag inte fått chans starta om å flytta hem igen .... de nog gått åt pip svängen totalt!Nu idag .... lever jag lyckligt ensam med mina 2 ... 5 månader kattungar ..Dricker glatt fredag å lördag typ 2 flaskor ... fram tills ikväll ...imorn ska de vara nyktert i 29 dagar och bli striktare levene .. å kalorisnålare !!kosttillskott magnesium/kalcium + kalium ska börja intas . 2 av första 1 av andra per dag -+ cerazette slut idag - / minipiller .- . å ska noggrant föra statiskt i min kalendervikt å midjemått från imorron - å allmän dokumentation av hälsoläget - framför allt hur torra ögonen är - å kännsska bli intressant se ... vad detta kan bli på 29 dagar med min kropp 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foodhacker Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 Jag behöver råd! Nu har jag ätit lchf i snart tre månader och ställde mig på vågen idag. Då hade jag gått upp ett kilo! Numera 79 kilo till 170 cm. Fick barn för fem månader sen är typ ett diabetiker och äter levaxin för sköldkörteln. Jag dricker kaffe med kokos fett i på morgonen och äter första målet vid 12. Ägg och bacon eller middagsrester. Några skivor ost med smör på e.m och sen middag på kvällen. Inget smått vid tvn men inte mycket motion heller. Vad ska jag ändra på? Tacksam för alla tips! Låter som du äter bra. Men gör en matdagbok ändå i en vecka och väg exakt vad du stoppar i dig - räkna sedan ut kcal, kolh, protein, fett per dag så du har helt klart för dig läget. Sen kan du börja laborera med ev. förändringar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts