wilda

Hur mycket kan man gå ner i vikt?

Recommended Posts

Precis så är det för mig med tom det med vattnet! Och jag tycker också det är svårt med sött till blandkostare. Jag har valt att köpa och använda Mariannsocker (3 ggr i år, vill ju inte ha så mycket sött) och bakade en chokladkaka som jag bjöd mina grannar på. Absolut ingen succe  :lol: men man kan ju inte göra alla glada :D .

I somras var det en mintchokladkaka i Expressens LCHF bilaga. Den kan jag skarpt rekommendera. Alla gillade den

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tazzi, jag vet hur det är att "självmedicinera" som en företagsläkare uttryckte det. Been there, done that.

Oavsett kolisar så är det så att om levern är upptagen med att ta hand om alkohol, som är ett direkt giftsom den prioriterar, så har den inte tid att ta hand om fett. Samma sak om du äter godis eller hinkar juice... fruktos är lika giftigt och prioriteras. Om du kan hantera "lagom" vinintag (c:a 3 dl rödvin per dag) sägs det att det ska finnas viss nyttighet för kroppen enligt en nyutsläppt studie.

Men naturligtvis är det bäst för kroppen att undvika gift så mycket som möjligt, i alla ffall om viktnedgång är prio.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo då - Levern fått bekänna färg må ja tro på flertal vis ..
Tack å lov vart jag inte fast i någe * missbruk * bara ett sätt komma till ro .. just då **
Men hade jag inte fått chans starta om å flytta hem igen .... de nog gått åt pip svängen totalt!
Nu idag .... lever jag lyckligt ensam med mina 2 ... 5 månader kattungar :wub: ..
Dricker glatt fredag å lördag typ 2 flaskor ;) ... fram tills ikväll ...
imorn ska de vara nyktert i 29 dagar och bli striktare levene .. å kalorisnålare !!
kosttillskott magnesium/kalcium + kalium ska börja intas . 2 av första 1 av andra per dag -
+ cerazette slut idag - / minipiller .- . å ska noggrant föra statiskt i min kalender
vikt å midjemått från imorron - å allmän dokumentation av hälsoläget -_-  - framför allt hur torra ögonen är - å känns
ska bli intressant se ... vad detta kan bli på 29 dagar med min kropp :D  

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag behöver råd! Nu har jag ätit lchf i snart tre månader och ställde mig på vågen idag. Då hade jag gått upp ett kilo! Numera 79 kilo till 170 cm. Fick barn för fem månader sen är typ ett diabetiker och äter levaxin för sköldkörteln. Jag dricker kaffe med kokos fett i på morgonen och äter första målet vid 12. Ägg och bacon eller middagsrester. Några skivor ost med smör på e.m och sen middag på kvällen. Inget smått vid tvn men inte mycket motion heller. Vad ska jag ändra på? Tacksam för alla tips!

Låter som du äter bra. Men gör en matdagbok ändå i en vecka och väg exakt vad du stoppar i dig - räkna sedan ut kcal, kolh, protein, fett per dag så du har helt klart för dig läget.

Sen kan du börja laborera med ev. förändringar.

weight.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu