Peter B Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Kul fråga mer ur aspekten om leverantörerna är sanningsenliga än att det spelar någon egentlig roll för om man ska använda det eller inte... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Vinner jag nåt om jag gissar rätt? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Vinner jag nåt om jag gissar rätt? Jag tror du vinner på att varken gissa eller äta mandelmjöl... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Vinner jag nåt om jag gissar rätt? Mandeln i gröten du inte äter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Det var faktisk inte så illa som jag trodde. Jag förväntade mej enorma mängder. Eftersom man ändå bara använder mandelmjöl till "onödiga" saker kan man fortsätta med gott samvete 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Det skulle vara intressant att veta om det samma gäller även för kokosmjöl, att det nästan är dubbelt så mycket kohydrater än angiven siffra på innehållsdeklarationen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Det skulle vara intressant att veta om det samma gäller även för kokosmjöl, att det nästan är dubbelt så mycket kohydrater än angiven siffra på innehållsdeklarationen. Du kan ju alltid kolla i Livsmedelsverkets databas. Om jag åt LCHF så skulle jag inte orka äta så strikt att jag måste räkna kolhydrater. Bara om jag hade diabetes. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmor kaisi Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Detta var tråkigt att läsa om för vi använder just mandelmjöl rikligt undet osttäcket på fiskgratänger i ugn!! Vi har alltså fått i oss mer än vi kunde ana oss.... Jag misstänker nu att det är flera fabrikörer som försöker lura oss att köpa just LCHF-produkter, man kan alltså inte lita på någon längre... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athenasmatte Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Använder inte så mycket mandelmjöl eftersom min mage reagerar på det. Då är kokosnötsmjöl bättre. Men faktum är att jag väldigt sällan är sugen på något som innehåller någon form av nötmjöl. Är oftast mer sugen på riktig mat, så som en bit kött med rostade grönsaker och bearnaisesås =) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Detta var tråkigt att läsa om för vi använder just mandelmjöl rikligt undet osttäcket på fiskgratänger i ugn!! Vi har alltså fått i oss mer än vi kunde ana oss.... Jag misstänker nu att det är flera fabrikörer som försöker lura oss att köpa just LCHF-produkter, man kan alltså inte lita på någon längre... När du äter det på fisk så spelar det nog ingen roll alls om det är 8 gram kolhydrater per 100 gram mandelmjöl. Inte om det är 13 heller som det står i databasen. Fisken bromsar så mycket ändå. Vad är du rädd att du skall få för nackdel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Jag har ju verkligen fått svar på varför jag blir sötsugen när jag ätit något med mandelmjöl. Är extremt kolhydratkänslig även om jagbara äter grönsakernu är det fakir bara som gäller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts