Jump to content

Kolhydrater i mandelmjöl

Peter B

Kolhydrater i mandelmjöl  

12 members have voted

1. 1. Hur många procent kolhydrater finns i snitt i Doc's test? (se blogg)

• 1-3
      0
    • 3-4
      0
    • 4-5
      2
    • 5-6
      0
    • 6-7
      0
    • 7-9
      5
    • 9-11
      1
    • 11-13
      3
    • 13-16
      1
    • 16-25
      0

Recommended Posts

Det skulle vara intressant att veta om det samma gäller även för kokosmjöl, att det nästan är dubbelt så mycket kohydrater än angiven siffra på innehållsdeklarationen.

Du kan ju alltid kolla i Livsmedelsverkets databas.

Om jag åt LCHF så skulle jag inte orka äta så strikt att jag måste räkna kolhydrater. Bara om jag hade diabetes.

• Like 1

Detta var tråkigt att läsa om för vi använder just mandelmjöl rikligt undet osttäcket på fiskgratänger i ugn!! Vi har alltså fått i oss mer än vi kunde ana oss.... Jag misstänker nu att det är flera fabrikörer som försöker lura oss att köpa just LCHF-produkter, man kan alltså inte lita på någon längre...

Använder inte så mycket mandelmjöl eftersom min mage reagerar på det. Då är kokosnötsmjöl bättre. Men faktum är att jag väldigt sällan är sugen på något som innehåller någon form av nötmjöl. Är oftast mer sugen på riktig mat, så som en bit kött med rostade grönsaker och bearnaisesås =)

• Like 2

Detta var tråkigt att läsa om för vi använder just mandelmjöl rikligt undet osttäcket på fiskgratänger i ugn!! Vi har alltså fått i oss mer än vi kunde ana oss.... Jag misstänker nu att det är flera fabrikörer som försöker lura oss att köpa just LCHF-produkter, man kan alltså inte lita på någon längre...

När du äter det på fisk så spelar det nog ingen roll alls om det är 8 gram kolhydrater per 100 gram mandelmjöl. Inte om det är 13 heller som det står i databasen. Fisken bromsar så mycket ändå.

Vad är du rädd att du skall få för nackdel?