Jennypenny Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Jag gick ner i vikt dom första 6veckorna, sen blev det stopp. Har ätit LCHF i snart 3år. Under julen har jag fuskat som sjutton Jag har BMI 33 så är kraftigt överviktig. Mesta på magen. Har kronisk värk + att jag sover bara 1-4timmar totalt per natt. Kan sömnen verkligen påverka viktnedgången så mycket? Min läkare säger bara att kroppen är stressad, jag får ingen hjälp av han. Har ni några bra tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Har du fått ditt sköldkörtelhormon kollat? Har man för låg produktion så bromsar ämnesomsättningen. Se http://sv.wikipedia.org/wiki/Hypotyreos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jennypenny Posted January 2, 2013 Author Share Posted January 2, 2013 Den kollas varje år, dom vägrar att säga några siffror, bara att det är normalt. Sista året har jag inte haft matlust, allt smakar konstigt. Så jag har inte ätit så mycket mat men 2gånger per dag i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Kan du ge oss ett exempel hur din dag kan se ut kostmässigt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Har kronisk värk + att jag sover bara 1-4timmar totalt per natt.Kan sömnen verkligen påverka viktnedgången så mycket? 1-4 timmars sömn per natt är väldigt lite. Sömnbrist höjer kortisolhalten. Kortisol är ett stresshormon och höga halter kan påverka insulinkänsligheten negativt och det i sin tur påverkar vikten negativt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amanda Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Jag gick ner i vikt dom första 6veckorna, sen blev det stopp.Har ätit LCHF i snart 3år. Under julen har jag fuskat som sjutton Jag har BMI 33 så är kraftigt överviktig. Mesta på magen. Har kronisk värk + att jag sover bara 1-4timmar totalt per natt. Kan sömnen verkligen påverka viktnedgången så mycket? Min läkare säger bara att kroppen är stressad, jag får ingen hjälp av han. Har ni några bra tips? Kan bara bekräfta samma erfarenheter som du och vet inte vad skall jag göra. Börjar dock röra på mig mer i en sk Hälsogrupp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jennypenny Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 En vanlig matdag: frukost. 2 ägg med ca 2msk majjonäs Mitt på dan ibland kaffe/te med 2msk grädde kvällsmat 1kycklingfile med gräddsås/bea 1dl eller lite mindre Motion får jag, minst 1,5timmes snabb promenad med hunden. Vibbtränar 1-2 gånger i vecka Yoga 1 gång i veckan Lite styrkeövningar när andan faller på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Mina bästa tips: http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byline Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Jag tycker du verkar äta alldeles för lite. Vissa dagar när jag ätit för lite sover jag dåligt. Jag tror blodsockret blir för lågt. Du motionerar ju också mycket. Stackars din hund, får den aldrig stanna och nosa lite och lyfta på benet (om det är en hane)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byline Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Jag tycker du verkar äta alldeles för lite. Vissa dagar när jag ätit för lite sover jag dåligt. Jag tror blodsockret blir för lågt. Du motionerar ju också mycket. Stackars din hund - får han/ hon aldrig stanna och nosa lite ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jennypenny Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Självklart får hunden nosa och kissa. Just nu är det löptikar så jag småjoggar med han mellan alla kissfläckar. Nu har ju inte jag en liten plutthund utan en hund som går väldigt snabbt i normala fall oxå, håller jag inte hans takt så drar han med mig ändå. Hunden käkar oxå LCHF Allt för ens bästa vän! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts