Tazzi Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Hej ..Ny här men följt lchf sen augusti 2012 i olika strikthet ..Min fråga eller undran till er andra ..Har ni till å från problem med torra röda ögon ?Har till och med investerat i en luftfuktare - men kan inte säga jag märker någon skillnadmed mina ögon - någon liten förbättring kanske ..Äter inte jättestrikt när det kommer till grönsaker . . en annan rotfrukt blir det någon gång per veckaTränar regelbundet 5-6 gånger av varierad form -socker - all spannmål håller jag mej borta ifrån ..för det var nog från början roten till min IBS -Hade faktiskt önskat att de jag vet idag vad min kropp mår bra av -att jag hade vetat detta för 25 år sen då de började ...Äter magnesiumtillskott av å till - problem med kramper i benen / blir bättre men inte helt bra ..Därtill ännu en undran - läst man även kan ha kalium å kalciumbrist ..Hur sjutton vet man de då ??Nog för jag har vissa problem med njurarna ( en är överproduktiv )och haft njurstenar .. och kissar periodvis mycket ofta / även före lchf starten /Just kalium ska påverka njurfunktionen - om jag förstått rätt .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yster Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Så här skrev Paul Jaminet på sin blogg för tre år sen: Throughout my 2 years on this zero-carb diet, I had dry eyes and dry mouth. My eyes were bloodshot and irritated, and I had to give up wearing contact lenses. Through repeated experiments, I established that two factors contributed to the dry eyes – vitamin C deficiency and glucose deficiency. After I solved the vitamin C issue, I did perhaps 50 experiments over the following few years, increasing carbs which made the dry eyes go away and reducing them which made them immediately come back. This established unequivocally that it was a glucose deficiency alone that caused the dry eyes. Här är hela inlägget: http://perfecthealthdiet.com/2010/11/dangers-of-zero-carb-diets-ii-mucus-deficiency-and-gastrointestinal-cancers/ Här om njursten: http://perfecthealthdiet.com/2010/11/dangers-of-zero-carb-diets-iv-kidney-stones/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazzi Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 Tack .. var intressant läsningförstod väl kanske inte allt .. lite skral engelska ...får experimentera lite .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Vad det beror på kanske kan vara individuellt. Jag har haft samma problem, men det har löst sig när jag ätit lite mer fett och druckit lite mer vatten. Jag är tidvis dålig på båda. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazzi Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 Allt är värt att testa .. Tack för tipset!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts