Tazzi Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Nån receptblogg -mat å bak - där medlemmar kan dela med sej av sina gosaker eller har jag missat sådan finns ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Tyvärr finns det inte en sådan avdelning. Förhoppningsvis i framtiden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Kolla runt bland de bloggar som finns hos kostdoktorn t ex Birgitta Höglund har massor av recept. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Birgittas recept är väldigt trevliga liksom Airams gamla blog! Visst vore det trevligt med en möjlighet att teckna ner våra egna recept! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazzi Posted October 23, 2013 Author Share Posted October 23, 2013 Ja men precis - vore trevligt ha en här - där medlemmar kan dela med sej av gosakerKan de vara så svårt ordna - hmmm ??Om jag startar en tråd i Övrigt kanske fler hakar på .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Jag tyckerdet är en jättebra ide. Jag har redan delat medmej mina favvorevcept på squash oc rödbetor i andra trådar. Det är ju kul att variera sej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazzi Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 Någon som har ett bra vintips dela med sej av ...Ska bjuda på 3 rätters .. huvudrätten ska bli- salami & basilikafylld kycklingfilé , citrusaioli , ugnsrostad sötpotatisGärna något vitt vin då väninnan helst dricker detta ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Någon som har ett bra vintips dela med sej av ... Ska bjuda på 3 rätters .. huvudrätten ska bli- salami & basilikafylld kycklingfilé , citrusaioli , ugnsrostad sötpotatis Gärna något vitt vin då väninnan helst dricker detta ... Vitvin tänder eld i magen på mej så där kan jag tyvärr inte bidra, men det som är så himla bra med ett Systembolag är ju att där finns kunnig personal och en fantastisk hemsida. Dessutom ett helt outstanding sortiment från hela världen. Vänd dej till proffsen :-) Är just nu i Bryssels närhet där man kan köpa vin på vilken "ICA" som helst, men här finns ingen hjälp att få, utan man får prova sej fram (utom då till jul då de hade provsmak på några sorter - riktigt sötsliskiga, så den smakningen innebar ju bara att jag visste vad jag skulle undvika). Dessutom har man problem om man inte är överförtjust i franska viner, för alternativen är inte särskilt många 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Någon som har ett bra vintips dela med sej av ... Ska bjuda på 3 rätters .. huvudrätten ska bli- salami & basilikafylld kycklingfilé , citrusaioli , ugnsrostad sötpotatis Gärna något vitt vin då väninnan helst dricker detta ... Förresten låter det jättegott det duska bjuda på. Du kan väl delge oss recepten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazzi Posted October 27, 2013 Author Share Posted October 27, 2013 Frågade på systemet ... eller rättare sagt en kvinna som jobbar där hittade mej vilsen i vitvinshyllorna Wolf Blass * EAGLEHAWK* chardonnay 69:-Det var helt okej även för min del som föredrar röda viner - så kan tänkas köpa igen *Kycklingen lite pyssel med - men blir väldigt gott -kycklingfilé ,, man skär 2 skåror i undersidan bankar ut - försiktig // man ska inte vara arg el frustrerad på någon då kan det gå åt pipsvängen marineras i basilkaolja / mixad färsk basilka med rapsolja , riven vitlök , citron och limesaft,sambal olek salt & sv.pepparden mängd tills man tycker marinaden smakar gott - marinera ca -10 timmar -Sen bara ta salami 1 skiva räcker per bröst/ använde pepparsalami / några färska basilikablad och rulla ihop ..Lagom ark folie på där lägges rullade filen - nåra små klickar smör sen rullas in till tajta paket -*typ liknas med julens smällkarameller*ugnstekes 175grader - tills temp säger 68 grader - tas ut vila i 5 min -Sen bara rulla av skära i önska serveringsform ..jag skärde av lite på ändarna så de blev raka - sen på mitten snett skuret - ställde upp på tallrik vid servering - citrusaiolin är bara en hemslagen majjo med citronskal + limejuice .. som smak ..sötpotatisen skar jag i stora kuber - rostade jag med färsk timjan , salt , grovmalen svartpeppar och olivolja 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Jag har gjort slut på mina "gilla" så därför får jag skriva i stället. Det där måste provas framöver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts