Kostokraft.se Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Såg det mest bisarra på ett fik i stockholm i förra veckan. Gå in och läs på www.kostokraft.se ... tankar kring detta? Annie, kostokraft.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kostokraft.se Posted October 23, 2013 Author Share Posted October 23, 2013 http://kostokraft.se/2013/october/socker-till-barn.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Inget nytt under solen. Dagar då jag lämnade mina barn tidigt på dagis, då de var så små vid sekelskiftet, hände det att andra morgontidiga kom med gårdagens coca cola i nappflaska... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annelie Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Inget nytt under solen. Dagar då jag lämnade mina barn tidigt på dagis, då de var så små vid sekelskiftet, hände det att andra morgontidiga kom med gårdagens coca cola i nappflaska... Men sluuuuta! Det kan inte vara sant?!?!?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 En god vän konsumerade stora mängder (1-2 liter per dag) under sin graviditet och drabbades av preklamsi, havandeskapsförgiftning och höll på att stryka med. Barnet har idag stora problem med vikten. Övertygad om att det hänger ihop. Tänk på blodsockret, håll det lågt. Vill man föda någorlunda lagom stora barn bör man även av det skälet hålla sockret lågt. Det talade man om för oss för 25 år sedan. Nu verkar man ha glömt bort det och trycker på mammorna kostråd som "mycket bröd lite fett". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts