Peter79 Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Jag har precis börjat med LCHF (för andra gången) Och undrar lite hur det fungerar med att slarva någon gång ibland Som tur är så dricker jag väldigt sällan, men det händer. Hur pass mycket "förstör" man om man skulle tex ta några öl en helg med polarna. en gång i månaden, eller till och med varannan månad. Jag är inte förtjust i vin alls och om jag dricker så är det öl som gäller, och det är ju bland det sämsta man kan dricka. Men spelar det någon roll alls om det blir några burkar en gång i månaden eller varannan månad? Och kanske lite snacks till det =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Viktminskningen stannar förstås upp, men suget efter mer kolhydratrika saker kan också lätt infinna sig. Jag har själv inte några problem med det, normalt sett, men ibland händer det. Inte roligt. Men det är en avvägning som bara du kan göra och ta beslut om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Här har vi en tråd där detta har diskuterats... http://forum.kostdoktorn.se/topic/3230-lchf-vardagar-släppa-loss-helger-meningslöstfarligt/ och här... http://forum.kostdoktorn.se/topic/3352-öl/?hl=%2Bdricka#entry42795 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Altså.. det är väl en del av ditt liv? Testa.. de andra förändringar du gör till det bättre är hur som helst till det bättre och så länge du inte går till excesser på helger så lär det väl inte helt ramponera allt annat! Tror det e få på detta forumet som inte tar sig ett glas på helgen.. och att det slinker ner en pizza emellanåt.. vi är ju inga asketer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 På grund av förekommen anledning googlade jag lchf och bakis och det verkar som de flesta blir mer bakis sedan de börjat med lchf... så ta det lite extra lugnt första gångerna 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majabella Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Jag försöker vara försiktig med alkohol eftersom den försämrar mitt omdöme och jag "unnar" mig sånt jag inte borde, men jag fattar ditt läge med vännerna och den självklara ölen, min make tar en whisky istället och hemma har han ett lager med Pripps Pure som har extra lågt kolhydratsinnehåll, vet inte om den serveras på krogen, men det finns ju faktiskt mat som insjökräftor t.ex. som inte går att äta utan öl :-). Om du inte gillar vin kanske du kan smutta på en whisky istället bland öldrickande vänner, det brukar inte väcka en massa frågor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter79 Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 Tack för svaren. Jag får väl se vad som händer nästa gång det blir dags Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Tänk bara på att det går åt hälften av alkoholen för samma yrsel i ketos! Så du inte hittar dig själv i någon rännsten! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjopek Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Konvertera från öl till vin, det blir mycket godare...och det är konstigt, jag blir mindre bakfull då jag druckit, efter 3 år med LCHF, t ex är jag inte så törstig dagen efter, samma gäller efter ha sprungit, konstigt va? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts