Popular Post Dietisten Posted October 23, 2013 Popular Post Share Posted October 23, 2013 Hej! Jag är snart färdigutbildad dietist och jag är väldigt öppen och positiv för LCHF/Paleo. Jag vet att jag kommer att få jobba hårt i motvind inom vården, något jag redan märkt av under praktiken men jag är beredd att göra det för att på något vis kunna påverka folkhälsan. Jag gör så gott jag kan för att påverka mina kursare i att vara kritiska och nyfikna. När våra föreläsare propagerar för det mättade fettets farlighet, att det är tallriksmodellen och nyckelhålet som är lösningen på välfärdssjukdomarna så är det bekvämt för en del att luta sig tillbaka och bara ta emot. Jag försöker uppmuntra dom att själva söka information i alla de vetenskapliga databaser vi faktiskt har tillgång till. Jag vill bara att ni ska veta att det finns dietister och blivande dietister där ute som jobbar på att förbättra folkhälsan genom vettiga, vetenskapliga kostråd men att vi får kämpa och behöver det stöd vi kan få. Vi ses! 40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Välkommen hit till forumet Dietisten. Jag förstår att du får jobba i motvind, men tyvärr är det så för de flesta inom vården som förespråkar LCHF/Paleo/Lågkolhydrat och Ketogen kost. Men det känns ändå som att vindarna håller på att vända, och vi blir fler och fler som har förstått galenskaperna med dagens kostråd, och mår själva så mycket bättre på LCHF. Bra kämpat, och jag hoppas du får fler av dina kollegor på din sida 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Välkommen och lycka till du måste vara tuff. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Vad kul att du kommer hit ! Det känns viktigt att det inte bara är läkare som delar sina positiva erfarenheter av lågkolhydrat, utan också andra professioner som står eller kommer att stå mitt i vårdens och kostrådgivningens verklighet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kostrådgiverskan Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Vilka vackra ord du skriver. Du behöver nog inte arbeta i motvind så länge till, snart är dagens kostråd gårdagens kostråd. Vi är många som jobbar för en förändring. Bara genom att äta riktig mat så delar vi med oss av kunskap och kanske en nyfikenhet hos andra att ändra sina tankar kring mat. För varje individ vi kan inspirera till att ändra sin kost så kanske en människa slipper sjukdom. Så heja på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Välkommen! Du tillhör det vinnande laget 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post stroker49 Posted October 23, 2013 Popular Post Share Posted October 23, 2013 Välkommen. Fast det borde inte vara sådana motsättningar. Speciellt vi som ätit LCHF några år håller oss till vanlig lagad mat från grunden med en hel del grönsaker. Och inga lightprodukter. Hur konstigt är det? Ps Många diskuterar vad som finns i innehållsförteckningen på livsmedel. Jag anser att, finns det överhuvudtaget en innehållsföteckning så skall man undvika det! ds 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Många diskuterar vad som finns i innehållsförteckningen på livsmedel. Jag anser att, finns det överhuvudtaget en innehållsförteckning så skall man undvika det! Fy, vad bra skrivet!! *Stående ovationer* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Nu vet jag inte om jag fattar fel men är det inte innehållsförteckningen vi ska kolla och bestämma därefter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Jag tror det kommer att gå bra för dig Dietisten. Som jag har fattat det, så måste sjukvården, redan idag, kunna ge råd om alternativ kost om patienten/klienten är intresserad av det. Även LCHF. Det är bara en tidsfråga innan de bör rekommendera viss typ av kost (LCHF) för vissa typer av problembilder (övervikt och diabetes). Lycka Till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Nu vet jag inte om jag fattar fel men är det inte innehållsförteckningen vi ska kolla och bestämma därefter. Kött och grönsaker har ingen innehållsförteckning. Oljan jag köpte igår har det inte heller. Ägg har det inte. Mat vi ska äta helt enkelt. Naturligtvis är detta att gå till ytterligheter, men det är inte långt ifrån hur vi bör äta. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Kött och grönsaker har ingen innehållsförteckning. Oljan jag köpte igår har det inte heller. Ägg har det inte. Mat vi ska äta helt enkelt. Naturligtvis är detta att gå till ytterligheter, men det är inte långt ifrån hur vi bör äta. Tack för svar nu fattar jag vad du menar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Härligt! Du kommer att få massor med nöjda och glada kunder Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jensen Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Vad glad man blir! Heja på dig! Den dietist jag mötte som överviktig tonåring för tio år sen, ägnade i stort sett hela konsultationen åt att få mig att skämmas. En ung kille som jag ut, o spela fotboll, liksom. O ät enligt den jävla tallriken, o lätmjölk ska det va.. Tänk så mycket bättre det kommer bli för de fetknoppar som träffar dej Allt gott! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts