Jump to content

Jag är en LCHF positiv dietist!

Dietisten

Recommended Posts

Välkommen hit till forumet Dietisten. Jag förstår att du får jobba i motvind, men tyvärr är det så för de flesta inom vården som förespråkar LCHF/Paleo/Lågkolhydrat och Ketogen kost.

Men det känns ändå som att vindarna håller på att vända, och vi blir fler och fler som har förstått galenskaperna med dagens kostråd, och mår själva så mycket bättre på LCHF.

Bra kämpat, och jag hoppas du får fler av dina kollegor på din sida :)

• Like 1

Vilka vackra ord du skriver.  Du behöver nog inte arbeta i motvind så länge till, snart är dagens kostråd gårdagens kostråd. Vi är många som jobbar för en förändring. Bara genom att äta riktig mat så delar vi med oss av kunskap och kanske en nyfikenhet hos andra att ändra sina tankar kring mat. För varje individ vi kan inspirera till att ändra sin kost så kanske en människa slipper sjukdom. 

Så heja på :)

Jag tror det kommer att gå bra för dig Dietisten. Som jag har fattat det, så måste sjukvården, redan idag, kunna ge råd om alternativ kost om patienten/klienten är intresserad av det. Även LCHF. Det är bara en tidsfråga innan de bör rekommendera viss typ av kost (LCHF) för vissa typer av problembilder (övervikt och diabetes).

Lycka Till!

Nu vet jag inte om jag fattar fel men är det inte innehållsförteckningen vi ska kolla och bestämma därefter.

Kött och grönsaker har ingen innehållsförteckning. Oljan jag köpte igår har det inte heller. Ägg har det inte. Mat vi ska äta helt enkelt. 

Naturligtvis är detta att gå till  ytterligheter, men det är inte långt ifrån hur vi bör äta.  ;)

• Like 3

Kött och grönsaker har ingen innehållsförteckning. Oljan jag köpte igår har det inte heller. Ägg har det inte. Mat vi ska äta helt enkelt. 

Naturligtvis är detta att gå till  ytterligheter, men det är inte långt ifrån hur vi bör äta.  ;)

Tack för svar nu fattar jag vad du menar :D

Vad glad man blir! :)  Heja på dig!

Den dietist jag mötte som överviktig tonåring för tio år sen, ägnade i stort sett hela konsultationen åt att få mig att skämmas. En ung kille som jag ut, o spela fotboll, liksom. O ät enligt den jävla tallriken, o lätmjölk ska det va..

Tänk så mycket bättre det kommer bli för de fetknoppar som träffar dej  :P

Allt gott!

• Like 1