Popular Post Dietisten Posted October 23, 2013 Popular Post Share Posted October 23, 2013 Hej! Jag är snart färdigutbildad dietist och jag är väldigt öppen och positiv för LCHF/Paleo. Jag vet att jag kommer att få jobba hårt i motvind inom vården, något jag redan märkt av under praktiken men jag är beredd att göra det för att på något vis kunna påverka folkhälsan. Jag gör så gott jag kan för att påverka mina kursare i att vara kritiska och nyfikna. När våra föreläsare propagerar för det mättade fettets farlighet, att det är tallriksmodellen och nyckelhålet som är lösningen på välfärdssjukdomarna så är det bekvämt för en del att luta sig tillbaka och bara ta emot. Jag försöker uppmuntra dom att själva söka information i alla de vetenskapliga databaser vi faktiskt har tillgång till. Jag vill bara att ni ska veta att det finns dietister och blivande dietister där ute som jobbar på att förbättra folkhälsan genom vettiga, vetenskapliga kostråd men att vi får kämpa och behöver det stöd vi kan få. Vi ses! 40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Välkommen hit till forumet Dietisten. Jag förstår att du får jobba i motvind, men tyvärr är det så för de flesta inom vården som förespråkar LCHF/Paleo/Lågkolhydrat och Ketogen kost. Men det känns ändå som att vindarna håller på att vända, och vi blir fler och fler som har förstått galenskaperna med dagens kostråd, och mår själva så mycket bättre på LCHF. Bra kämpat, och jag hoppas du får fler av dina kollegor på din sida 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Välkommen och lycka till du måste vara tuff. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...