Jump to content

jojobantning och nu så stor Vilja!!

Linen

Recommended Posts

Ja Lyckan e min och jag har nu ätit ganska vettigt tror jag snart 1v. Jag kör mkt " Tommytappar.se " lärt mig älska fettet. Känns som magen kryper och det känns som jeansen blir slappa men vågen e stilla...??? inga mejeriprodukter bara kött,,broccoli o smör och min fråga!!! Hur lång tid tar det för kroppen och ställa om?? .gör jag fel...?? vikten måste ner... 

• Like 2

Hjärnan anpassar sig på en månad, musklerna kan ta flera månader!

Men redan efter en månad borde du märka skillnad på hunger/mättnad.. förmodligen tidigare!

På en vecka har du prexis kommit igenom värsta omställningen.. tappat lite vatten och lärt dig några nya recept.

Man kan säga att ditt glykogenförråd är på upphällningen.

• Like 2

Hjärnan anpassar sig på en månad, musklerna kan ta flera månader!

Men redan efter en månad borde du märka skillnad på hunger/mättnad.. förmodligen tidigare!

På en vecka har du prexis kommit igenom värsta omställningen.. tappat lite vatten och lärt dig några nya recept.

Man kan säga att ditt glykogenförråd är på upphällningen.

Är alltid mätt men vågen?? skit i vågen säger alla men man undrar ibland bara..Mår så bra trots om du läst mina tidiga inlägg så har jag nu alla förutsättningar till MÅL!! :)

Ja altså.. gå ner i vikt kan vem som helst göra.. men vill man minska på fettvikten måste man förbränna fett.. altså måste man ha en hög fettförbräningskapacitet, och det tar några veckor att uppreglera den.

Ok hur gör jag det då? 

Följ bara de allmänna råden nu i början, exempelvis här: http://www.kostdoktorn.se/lchf och sen kan du använda den här: http://www.kostdoktorn.se/wp-content/2013/03/LCHF-f%C3%B6r-nyb%C3%B6rjare-2013.pdf

Och framför allt - Ta de lugnt!! LCHF är ingen quick-fix. Det kan ta ett tag innan resultaten visar sig. Och vågen är inte hela sanningen. Måtten är ju också intressanta. Och framförallt den allmänna hälsan och välmåendet!

Lycka till  :)

• Like 2

Följ bara de allmänna råden nu i början, exempelvis här: http://www.kostdoktorn.se/lchf och sen kan du använda den här: http://www.kostdoktorn.se/wp-content/2013/03/LCHF-f%C3%B6r-nyb%C3%B6rjare-2013.pdf

Och framför allt - Ta de lugnt!! LCHF är ingen quick-fix. Det kan ta ett tag innan resultaten visar sig. Och vågen är inte hela sanningen. Måtten är ju också intressanta. Och framförallt den allmänna hälsan och välmåendet!

Lycka till  :)

Såå sant men man är ju så otålig osäker och upp o ner i allt just nu;) Tack för du svarade o tog dig tiden.

Ok hur gör jag det då? 

Ja altså det du gör just nu.. förnekar kroppen avsevärda mängder kolhydrater som den kunde ha nyttjat som glukos för arbete och i stället ge den fett så den blir tvungen att uppreglera alla mekanismer som krävs för att använda fett som huvudbränsle!

Vill man så kan man lägga till motion oxå, men det är överkurs.. och mest är det till för dem som gillar att träna/springa!

För det e med motion som med matregimer.. det man gör i ett halvår och sen slutar med spelar inte så stor roll i resten av livet, varesig vad gäller vikt eller hälsa!

Fördelen med LCHF i någon form är att man kan fortsätta med det.. utan speciellt mycket ansträngning!

Ja altså det du gör just nu.. förnekar kroppen avsevärda mängder kolhydrater som den kunde ha nyttjat som glukos för arbete och i stället ge den fett så den blir tvungen att uppreglera alla mekanismer som krävs för att använda fett som huvudbränsle!

Vill man så kan man lägga till motion oxå, men det är överkurs.. och mest är det till för dem som gillar att träna/springa!

För det e med motion som med matregimer.. det man gör i ett halvår och sen slutar med spelar inte så stor roll i resten av livet, varesig vad gäller vikt eller hälsa!

Fördelen med LCHF i någon form är att man kan fortsätta med det.. utan speciellt mycket ansträngning!

Ohh Tack glad jag blir.Mår såå bra och älskar att äta såhär ,,saknar inget men man måste vara ett steg före hela tiden och planera så man har rätt käk i matlådan. :)

• Like 1