Jump to content

vin igår svullen idag - varför?

MidjAnn

Recommended Posts

Igår festade jag och det var mycket trevligt. Det var avsiktligt och medvetet, inget impulsivt snedsteg. Nya erövringar i gastronomins rike, vad sägs om salt sill till avocado? Sillen (urlakad, skuren i småbitar) bräserad i kokosgrädde med timjan och masalakryddor, det blev fint ihop med den svala milda avocadon.

Och Amarone till. Det var jättegott!

Det var första gången jag drack vin sedan jag började med lchf för tre månader sen, jag drack drygt en halv flaska och mådde toppen.

Mådde bra även när jag vaknade men upptäckte sen att jag var jättesvullen i benen och fötterna. Hur kommer nu det sig?

Kan någon hjälpa mig att förklara vad som hänt? 

Så här blev det aldrig förr när jag drack vin, innan jag började med lchf. (Eller kan det vara den salta sillen?)

Kan nämna att jag är fullt frisk och aldrig varit speciellt överviktig utom i samband med graviditeter. Började med lchf för att få bukt med ett plötsligt akut högt blodtryck, vilket jag fått ner till stabil och bra nivå (ca 116/78, även idag).

Tacksam för synpunkter!

Jag skulle nog satsa på att det var den salta sillen som var orsaken till svullnaden i benen och fötterna. Och en vild gissning är att du kanske satt mer still igår kväll än vad du annars brukar göra en kväll?

Personligen så blir jag också svullen om fötter och ben om jag sitter still en kväll, på middag till exempel, med eller utan vin :)