patrix Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Dr Eades skriver om hur den etablerade medicinska forskningen hanterar resultat den ogillar och gör allt för att sopa sina misstag under mattan. Tex har forskningen visat att lågfett- och lågkaloridieter samt träning inte gör oss friskare, men motsatsen hävdas ändå envist av etablissemanget http://www.proteinpower.com/drmike/lipid-hypothesis/eat-less-move-die-anyway/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Det handlar ofta om tankefel.. rätt många som motionerar och tränar är smala och har en god fysik.. därav drar man slutsatsen att det är träning/motion som gjort detta! Men.. det kan lika gärna vara som så att det är de friska smala och välbyggda som gillar att träna och motionera! Summa sumarum.. vill du bli lång.. träna basket.. helst på elitnivå.. tror inte många på den nivån är under 2 meter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Det handlar ofta om tankefel.. rätt många som motionerar och tränar är smala och har en god fysik.. därav drar man slutsatsen att det är träning/motion som gjort detta! Men.. det kan lika gärna vara som så att det är de friska smala och välbyggda som gillar att träna och motionera! Summa sumarum.. vill du bli lång.. träna basket.. helst på elitnivå.. tror inte många på den nivån är under 2 meter! Å ja, det finns allt människor som lagt om kosten och börjat motionera och fått bra fysik fast dom tidigare inte haft det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Jovars.. motionen leder oftast till bättre fysik.. det e själva andemeningen.. men inte alltid! Men.. spelar man basket så blir man längre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Finns många som efter att de börjat gå ner i vikt också börjat träna mer. Jag är själv en av dem. När jag helt plötsligt vägde 20 kg mindre än tidigare blev jag mycket piggare och mer rörlig. Av någon anledning kändes det naturligt och roligt att börja träna då. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 3, 2017 Share Posted February 3, 2017 Sammanfattningen uppfattar jag som att fysisk aktivitet som behandling mot övervikt hos barn hjälper inte. Iofs inte så nytt fast säkert bra att få dokumenterat. Däremot hittade jag inget om viss sorts fysisk aktivitet som verktyg mot den hormonella störningen men det har nog inte undersökts. Synd att alla tycks hoppa över detta (overweight/overfat). Å andra sidan är det logiskt om barn inte hamnat så djupt i störningen utan det kanske kan räcka med kostparametern för att återställa balansen. Det positiva med barn är att de ofta har en inneboende rörlighet och som Skymning skrev redan för flera år sedan ovan så blir man piggare och vill röra sig mer när man är lättare. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melker Posted February 3, 2017 Share Posted February 3, 2017 Det finns fler sidor till på myntet. Rör man sig mer sker det kanske tillsammans med andra och då hamnar man kanske i en miljö där kost och hälsa är prioriterat. Om man springer villman vara stark, lätt och snabb vilket ger extra motivation att äta bra. När jag tränar blir jag sugen på riktig mat och håller mattiderna bättre vilket minskar risken för div junk cravings. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts