Jump to content

Var detta veckan då paradigmskiftet startade på allvar?

Per Wikholm
 Share

Recommended Posts

Många intressanta saker hände denna vecka. Dr Oz var positiv till LCHF för att motverka Alzheimers, hjärtsjukdom och stroke. Den ansedda vetenskapstidskriften BMJ hade en artikel som helt dissade farhågorna för mättat fett och storbanken Credit Suisse släppte en rapport och video som varnade för socker. En liten betraktelse som jag bloggat om här:

http://www.lchf.se/Bloggar/Blogg/tabid/83/EntryId/10311/Fredagsmys-Veckan-da-paradigmskiftet-intraffade.aspx

• Like 6

Det är åtminstone en milstolpe

När "main-stream" amerikansk tv svänger kraftigt i ett hälsobudskap är det svårt att tro att det inte är en jämviktspunkt i informationsflödet som passerats

Idag är det åtminstone betydligt mer politiskt korrekt att inte tro att det är det mättade fettet som är den självklara boven avseende all sjukdom än det var igår ^_^

Det känns onekligen som vi har vind i seglen avseende vårt kostbudskap

Men jag är luttrad

När och hur slår "imperiet" tillbaka? :huh:

• Like 1

Jag läser som bäst Ralf Sundbergs Forskningsfusket. Otroligt mycket historisk detaljkunskap! Jag är imponerad. När jag läser inser jag att kommersiella krafter har enorm makt. "Alla" bad guys är dessutom sammanlänkade. Det krävs stor politisk vilja att gå emot västländernas folkhälsosamarbete. Jag tror inte det vänder i USA på mycket länge eftersom 99% av rikedomarna tillhör 1% av befolkningen (eller något motsvarande. Jag tog siffrorna ur minnet). Makten där är inte politisk utan det är pengarna som styr.

• Like 2

Vi kan väl säga om så att de tunga krafterna som nu jobbar bakom kulisserna för att begränsa tillgången till ett fritt och öppet internet INTE gör det för att de är speciellt bekymrade för barnporr eller terrorism. Det är bara bra ursäkter för att få folk att svälja det bittra pillret.

Vi befinner oss i en unik situation idag som medborgare. Det finns hur mycket information som helst åtkomligt med bara ett par klick på datorn. Jag hade ALDRIG kunnat lära mig så mycket på så kort tid om jag hade varit tvungen att rota igenom läroböcker på biblioteket, beställa medicinska rapporter o.s.v Jag hade inte vetat i vilken ände jag skulle börja och jag hade aldrig kunnat förstå hälften.

Nu har jag kunnat få information från experter. Jag kan alltid gå in på länkar så att jag själv kan kontrollera om de bara hittar på, ljuger, feltolkar o.s.v.  En sån faktakoll skulle ta flera veckor utan ett fritt och öppet internet och jag känner mig själv tillräckligt bra för att veta att jag är visserligen nyfiken men jag är lite latare än jag är nyfiken.  :P

Det är plötsligt skitsvårt att ljuga utan att någon, eller några, vanliga människor hoppar fram och gapar "Kejsaren är NAKEN" tack vare att de har haft tillgång till opartisk forskning.

• Like 7