Jump to content

Snarkar ni mindre när ni äter LCHF?

MKJ
 Share

Recommended Posts

Jag tror frågan måste omformuleras ;) Snarkar din make/maka/sambo eller möjligen någon annan i bostaden mindre när vederbörande började med LCHF :)

Snarkare snarkar aldrig nämligen... :angry:

Haha! Ja min före detta pojkvän blev mycket bättre när han åt LCHF. Han snarkade som f*n innan.

Jag var känd som en storsnarkare och tandgnisslare av rang innan jag gick över till LCHF.

Vi var ett grabbgäng som trog till Köpenhamn innan jag gick över till LCHF och alla i rummet gnällde över hur jag snarkade och störde de andras sömn.

Efter jag det att jag bytt kost så skulle vi till London och ingen ville dela rum med mig. Men så fick en kompis "nitlotten" att sova i samma rum som mig.

Men det visade sig att jag inte snarkade alls, kompisen sa till de andra att jag sov som ett barn. Inte ett störande ljud alls.

Jag var känd som en storsnarkare och tandgnisslare av rang innan jag gick över till LCHF.

Vi var ett grabbgäng som trog till Köpenhamn innan jag gick över till LCHF och alla i rummet gnällde över hur jag snarkade och störde de andras sömn.

Efter jag det att jag bytt kost så skulle vi till London och ingen ville dela rum med mig. Men så fick en kompis "nitlotten" att sova i samma rum som mig.

Men det visade sig att jag inte snarkade alls, kompisen sa till de andra att jag sov som ett barn. Inte ett störande ljud alls.

Ja det var ju verkligen en stor förändring, blev inte dom andra förvånade?

Jag gick på Nasonex åren innan jag gick över till lchf. Hade kronisk inflammation i näsans slemhinnor, så det berodde inte på övervikt (hade inte ens 15 kg övervikt). När jag käkat lchf ett tag upptäckte jag att andningen var lättare. Då slutade jag ta Nasonex. Min man sa också att jag inte snarkade längre, så ja, jag slutade snarka tack vare lchf  :)

Jag har fått klart minskade problem med sömnapné och snarkningar. Sover mycket bättre och har mindre sömnbehov.

Detta märkte jag redan innan någon viktnedgång att tala om hade skett, så det kan inte vara hela förklaringen. (Var förövrigt inte direkt överviktig förr heller, hann börja med LCHF innan jag blev det!)

• Like 1

Jag fick mindre problem m snarkning och sömnapné m lchf. Tuggar fortfarande på tänderna dock även om det blir bättre om jag tar tillskott av magnesium. 

Har under sommaren varit generös m 70% choklad och grädde i kaffet och märkte att jag fick beläggning på tungan igen som jag haft innan jag slutade med kolgydrater. I samband med detta började jag snarka mer och vakna av andningsuppehåll igen. Detta trots att jag håller normalvikt fortfarande. 

Så min fundering är om snarkning och apné kan ha att göra med att slemhinnorna i svalget på verkas av sockerintag/torsk/candidaöverväxt?

Någon som vet?

• 2 weeks later...

Jag fick mindre problem m snarkning och sömnapné m lchf. Tuggar fortfarande på tänderna dock även om det blir bättre om jag tar tillskott av magnesium. 

Har under sommaren varit generös m 70% choklad och grädde i kaffet och märkte att jag fick beläggning på tungan igen som jag haft innan jag slutade med kolgydrater. I samband med detta började jag snarka mer och vakna av andningsuppehåll igen. Detta trots att jag håller normalvikt fortfarande. 

Så min fundering är om snarkning och apné kan ha att göra med att slemhinnorna i svalget på verkas av sockerintag/torsk/candidaöverväxt?

Någon som vet?

Vad snarkning egentligen beror på vet jag inte men jag blev nyfiken på det där med beläggning på tungan. Jag har haft det till och från och senaste året har det varit mer envist än tidigare. Ibland har trott att det har med mjölkprodukter att göra men jag vet inte. Sedan verkar det som om det finns olika sorters beläggning. På mig blir det en beläggning framförallt mitt på tungan och är det riktigt illa så går det att skrapa bort en del.

Hur ser din beläggning ut?