MKJ Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Har ni märkt någon skillnad i snarkning sedan ni började med LCHF? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Näe.. jag har alldrig hört mig själv snarka varesig före eller efter LCHF! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Jag tror frågan måste omformuleras Snarkar din make/maka/sambo eller möjligen någon annan i bostaden mindre när vederbörande började med LCHF Snarkare snarkar aldrig nämligen... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Jag tror frågan måste omformuleras Snarkar din make/maka/sambo eller möjligen någon annan i bostaden mindre när vederbörande började med LCHF Snarkare snarkar aldrig nämligen... Haha! Ja min före detta pojkvän blev mycket bättre när han åt LCHF. Han snarkade som f*n innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lipofil Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Min snarkning försvann ganska omgående när jag bytte till LCHF. Täppt i näsa försvann också, enklare att andas helt enkelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnutt Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Sam Feltham började ju snarka en bit in i sitt senaste 5000 carb challenge-experiment. Och han slutade snarka när han återgick till LCHF: http://live.smashthefat.com/archives/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Halleluja! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Haha! Ja min före detta pojkvän blev mycket bättre när han åt LCHF. Han snarkade som f*n innan. Intressant, hur länge hade han ätit LCHF när han slutade snarka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseB Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Jag var känd som en storsnarkare och tandgnisslare av rang innan jag gick över till LCHF. Vi var ett grabbgäng som trog till Köpenhamn innan jag gick över till LCHF och alla i rummet gnällde över hur jag snarkade och störde de andras sömn. Efter jag det att jag bytt kost så skulle vi till London och ingen ville dela rum med mig. Men så fick en kompis "nitlotten" att sova i samma rum som mig. Men det visade sig att jag inte snarkade alls, kompisen sa till de andra att jag sov som ett barn. Inte ett störande ljud alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Ofta är det ju så att snarkningar minskar när övervikten minskar. Min man snusar oftast som ett barn numera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Jag var känd som en storsnarkare och tandgnisslare av rang innan jag gick över till LCHF. Vi var ett grabbgäng som trog till Köpenhamn innan jag gick över till LCHF och alla i rummet gnällde över hur jag snarkade och störde de andras sömn. Efter jag det att jag bytt kost så skulle vi till London och ingen ville dela rum med mig. Men så fick en kompis "nitlotten" att sova i samma rum som mig. Men det visade sig att jag inte snarkade alls, kompisen sa till de andra att jag sov som ett barn. Inte ett störande ljud alls. Ja det var ju verkligen en stor förändring, blev inte dom andra förvånade? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bitte Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Jag gick på Nasonex åren innan jag gick över till lchf. Hade kronisk inflammation i näsans slemhinnor, så det berodde inte på övervikt (hade inte ens 15 kg övervikt). När jag käkat lchf ett tag upptäckte jag att andningen var lättare. Då slutade jag ta Nasonex. Min man sa också att jag inte snarkade längre, så ja, jag slutade snarka tack vare lchf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseSocker Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Jag har fått klart minskade problem med sömnapné och snarkningar. Sover mycket bättre och har mindre sömnbehov. Detta märkte jag redan innan någon viktnedgång att tala om hade skett, så det kan inte vara hela förklaringen. (Var förövrigt inte direkt överviktig förr heller, hann börja med LCHF innan jag blev det!) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Intressant, hur länge hade han ätit LCHF när han slutade snarka? Kommer inte riktigt ihåg när det blev bättre. Han slutade inte helt, utan "snusade" lite mer jämfört med rena sågverket innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fru Hå Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Gubben snarkar sällan numera :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vittvrak Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Japp, så kunde äldsta dottern få eget rum till slut... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaraB Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Jag fick mindre problem m snarkning och sömnapné m lchf. Tuggar fortfarande på tänderna dock även om det blir bättre om jag tar tillskott av magnesium. Har under sommaren varit generös m 70% choklad och grädde i kaffet och märkte att jag fick beläggning på tungan igen som jag haft innan jag slutade med kolgydrater. I samband med detta började jag snarka mer och vakna av andningsuppehåll igen. Detta trots att jag håller normalvikt fortfarande. Så min fundering är om snarkning och apné kan ha att göra med att slemhinnorna i svalget på verkas av sockerintag/torsk/candidaöverväxt? Någon som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mithera Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 Maken snarkar definitivt mindre när han håller strikt LCHF, den senaste tiden har han blivit mer liberal och snarkningarna är tillbaka :/ Tyvärr lider han inte själv av att han snarkar... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted November 4, 2013 Author Share Posted November 4, 2013 Jag fick mindre problem m snarkning och sömnapné m lchf. Tuggar fortfarande på tänderna dock även om det blir bättre om jag tar tillskott av magnesium. Har under sommaren varit generös m 70% choklad och grädde i kaffet och märkte att jag fick beläggning på tungan igen som jag haft innan jag slutade med kolgydrater. I samband med detta började jag snarka mer och vakna av andningsuppehåll igen. Detta trots att jag håller normalvikt fortfarande. Så min fundering är om snarkning och apné kan ha att göra med att slemhinnorna i svalget på verkas av sockerintag/torsk/candidaöverväxt? Någon som vet? Vad snarkning egentligen beror på vet jag inte men jag blev nyfiken på det där med beläggning på tungan. Jag har haft det till och från och senaste året har det varit mer envist än tidigare. Ibland har trott att det har med mjölkprodukter att göra men jag vet inte. Sedan verkar det som om det finns olika sorters beläggning. På mig blir det en beläggning framförallt mitt på tungan och är det riktigt illa så går det att skrapa bort en del. Hur ser din beläggning ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 Mig veterligen har jag aldrig snarkat och har numera 1 1/2 år med LCHF även börjat sakta sova bättre. Jag vaknar mer och mer sällan om nätterna och är faktiskt utvilad på morgon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts