Jump to content

Bubblor el inte ?

Tazzi

Recommended Posts

Har en liten undran ...
Dricker rätt mycket kolsyrat vatten , diverse olika märken
både naturella å smaksatta ... * köpta på flaska *
Hur nyttigt / onyttigt är detta ... för kroppen / å tandhälsan ??
Funderat länge på köpa en sodastreamer , men inte kommit till skott ..
De kanske är * bättre *
Smakerna kan jag igentligen vara utan ... de bubblorna jag vill åt :) 

Har en liten undran ...

Dricker rätt mycket kolsyrat vatten , diverse olika märken

både naturella å smaksatta ... * köpta på flaska *

Hur nyttigt / onyttigt är detta ... för kroppen / å tandhälsan ??

Funderat länge på köpa en sodastreamer , men inte kommit till skott ..

De kanske är * bättre *

Smakerna kan jag igentligen vara utan ... de bubblorna jag vill åt :) 

Hej Tazzi

Er også selv vild med bobbel vand :D drak det rigtig meget i starten af LCHF , men er gået bort fra det igen. Grunden er at alm vand laver base i kroppen og kulsyre laver syre. Vi har som mennsker bedst af base i kroppen - så derfor er alm vand på daglig basis bedst og det med bobler bedst til fest ;D

• Like 1

Hej Tazzi

Er også selv vild med bobbel vand :D drak det rigtig meget i starten af LCHF , men er gået bort fra det igen. Grunden er at alm vand laver base i kroppen og kulsyre laver syre. Vi har som mennsker bedst af base i kroppen - så derfor er alm vand på daglig basis bedst og det med bobler bedst til fest ;D

Tack för ditt svar ..

Ska överväga då dra ned min konsumtion av detta bubbliga å endast dricka på helgkvällarna :) 

Grunden till jag älskar bubblorna är nog att det blivit surrogat för Coca cola missbruket ja en gång i tiden dragits med ...

• Like 1

Det här med basiskt kontra surt har diskuterats friskt på olika forum. En del påstår att det spelar stor roll och att viss kost och dryck kan påverka negativt åt ena eller andra hållet vilket kan vara skadligt för oss, medan andra påstår att det är omöjligt för oss att påverka detta själva med kosten, åtminstone PH-värdet i blodet som väl är det intressanta.

Någon som vet vad som gäller och som kan stödja det med seriösa fakta/rapporter/undersökningar? Jag har ständiga diskussioner om detta med folk i min omgivning och skulle gärna vilja veta sanningen. Om det nu finns någon säker sådan, vill säga  ;)

• Like 1

Tack för ditt svar ..

Ska överväga då dra ned min konsumtion av detta bubbliga å endast dricka på helgkvällarna :) 

Grunden till jag älskar bubblorna är nog att det blivit surrogat för Coca cola missbruket ja en gång i tiden dragits med ...

Jag tycker att kolsyrat vatten släcker törsten mer effektivt... fast det tyckte jag om öl förut också. Drack alltid lättöl till maten. Det har jag också ersatt med kallt grönt te (naturellt eller olika smaksättning) Jag gillar den beska smaken som jag också tycker är bra törstsläckare numera