Jump to content

Nybörjare till allt, hjälp, snälla!

bläckhornet

Recommended Posts

Hej! Jag gick med i detta forum för att få lite hjälp och råd om hur jag skulle kunna äta, har vänner som mår bra av LCHF och då jag vet att jag har problem med kolhydraterna kändes detta som en sak som kanske kan funka. Varning: detta inlägg kommer bli rätt långt.

Lite om mig.

Jag är en 19-årig student och vegetarian (äter mjölkprodukter och ägg) sen 1-2 år tillbaka, min far är dock vegetarian och har varit det under hela min uppväxt så det var inte ett så stort steg för mig, är ju van vid vegetarisk mat och så. Detta kommer jag inte kunna tumma på, skulle må för dåligt av att äta kött. Med tanke på att jag pluggar så lever jag ju på CSN-bidrag och har därmed inte råd med mat som är dyr, med tanke på att t ex pasta är svinbilligt så är jag lite rädd att jag ska lägga alltför mycket pengar på LCHF-mat.

Problem och grejer.

Jag har tidigare haft en "ätstörning" (citationstecken för att den inte blev diagnosticerad av en läkare, mitt ätbeteende var tydligt stört dock så det borde väl vara en ätstörning?), hetsätning utan att kunna göra mig av med maten, då käkade jag allt kolhydratrikt jag kunde hitta (okokt pasta, en hel påse bröd utan pålägg, halva kakburken, allt på en timme eller mindre). Detta har jag slutat med, men själva tankarna finns fortfarande kvar, samt att jag tröstäter. En annan grej är att jag får skuldkänslor om jag äter för fettrik mat, säkert gamla tankar från ätstörningstiden som spökar. Anledningen att jag skriver detta är att någon annan kanske varit i liknande sits och kan hjälpa.

Varför?