Majabella Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Jag har varit väldigt strikt länge, men i lördags var vi på Konstnärsbaren och smorde kråset före vi såg "Other Desert Cities" på Dramatens stora scen med bl.a. Marie Göranzon och Ruben Salmander. Det slank ner fyra sorters sill till förrätt med en o annan brödbit och en halv öl och till varmrätten som var kycklingbalotine: en ganska stor klutt potatispuré, i menyn benämnd palsternackspuré men det var nog mest som smaksättning. Sedan gick jag i däck i min stol på övre parkett, jag kunde inte för mitt liv hålla mig vaken! I pausen fick jag kila över till närbutiken för att köpa en flaska vatten för jag var dessutom uttorkad (som en öken). Men det hjälpte inte, blundade mig igenom resten också. Förlåt Marie! Jag visste faktiskt inte att det skulle bli så här. Nån mer som drabbats av akut paltkoma? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin303 Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 O.ja! svärmor firade födelsedag i somras med stort kafferep. Jag hade hjälpt till att baka och hade bestämt mig innan för att smaka på både tårta och kakor. Men sen, oj oj! Jag försökte både hålla ögonen öppna och samtidigt konversera farbror Axel, gammal artillerist och följaktligen stendöv.. Det blev en hel del goddag yxskaft 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts