Skymning Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Jag brukar köpa santa marias kokosmjölk och den brukar alltid vara uppdelad i ett hårdare vitt täcke och "vatten". Jag brukar hälla av detta vatten och bara använda det vita och hårda. Nu till min fråga. Hur förändras näringsvärdet i maten? Vad består "vattnet" av? Att det vita består av fettet förstår jag, men var hamnar till exempel kolhydraterna? Är de jämt fördelade eller hamnar merparten i någon del? Tack på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koljoxen Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Funderar oxå på kokosmjölken fast mer förpackningen. Konservburkar innehåller ju bisfenol A. Santa Maria har paket men inte i den ekologiska varianten, den finns bara i konservburk. Nån som funderar kring det? ( ursäkta mitt stickspår!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Vattnet är just bara vatten. Kokosmjölk är riven kokosnöt som är utblandad med vatten till en lagom konsistens. Så kokosmjölk med olika fetthalt har bara olika stor andel vatten iblandat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts