Catwoman Posted October 31, 2013 Share Posted October 31, 2013 Hej allihopa! Ny här på forumet, men erfaren innen lchf. Jag är 42 år, norsk men med svensk sambo. Bor både i Värmland och Oslo, hoppas ni fattar min "svorska" Startet med lchf i 2010, och första året blev de en viktnedgång på 30 kg. Alla blodprov var jättebra, och min migren blev helt borta! -30 kg käntes otroligt skönt, var med i en mkt allvarlig bilolycka och satt i rullstol länge. Många medisiner som gorde att vikten gick upp gorde inte saken bättre.. Men jag kom mej ut av rullstolen, och kunne efter 2 år slänge kryckorna oxå! Jag spiste ganska strikt lchf, max 5-10 gr daglig. Vikten stabiliserats, jag kunne börja jobba igen, och livet var bara skönt Inntil jag hamna på sjukhus nyår 2012-2013.. Dom måtte operera bort galdblåsa. Sen dess hanterar inte min kropp fett like gott längre. Och nu är det vel en typ lchf "light" som gäller. Problemet nu är att min kropp absolut inte går ned i vikt längre, men sakta o säkert upp igen. Har många skelett och närveskador och kan inte träna så mkt hällre. Siden august i år har jag oxå varit plågat med diskbrock o iscia, så nu väger jag 112 kg igen Ska inn till samtal ang GBP snart, och provar så gott jag kan att äta riktig mat. Är oxå aktiv på de norska lchf forumet, men nya inputs och recept är alltid bra! Annars så kan jag berätta att jag har en 12 årig son, tre sköna bonusdöttre och ett bonusbarnbarn Mina stora interessen i tillegg till matlagning/hälsa är trädgårsarbete och djur. Varit kattuppfödare och utställare sen 1994, men har per dd ingen katter kvar längre. Så, de var lite om mej, ser fram emot att läsa om erfarenheter och tips här inne! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazzi Posted October 31, 2013 Share Posted October 31, 2013 Gött mos catwomen kämpa på ...Du åstakommit jättemycke ju i din resa !! underbart ... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Catwoman Posted October 31, 2013 Author Share Posted October 31, 2013 Gött mos catwomen kämpa på ... Du åstakommit jättemycke ju i din resa !! underbart ... Tack Tazzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted October 31, 2013 Share Posted October 31, 2013 Välkommen hit till forumet Catwoman Jag hoppas att du hittar den inspiration du behöver här och jag håller med Tazzi att du redan åstadkommit mycket, och mer ska det bli, bara din kropp kommer ur den stress som den faktiskt har varit utsatt för både tidigare och under detta år, det kan ta lite tid. Operationer och smärta är inte "småpotatis" att hantera. Lycka till, och jag hoppas att du ska få inspiration, stöd och uppmuntran här... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Catwoman Posted October 31, 2013 Author Share Posted October 31, 2013 Välkommen hit till forumet Catwoman Jag hoppas att du hittar den inspiration du behöver här och jag håller med Tazzi att du redan åstadkommit mycket, och mer ska det bli, bara din kropp kommer ur den stress som den faktiskt har varit utsatt för både tidigare och under detta år, det kan ta lite tid. Operationer och smärta är inte "småpotatis" att hantera. Lycka till, och jag hoppas att du ska få inspiration, stöd och uppmuntran här... Tack 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Catwoman Posted October 31, 2013 Author Share Posted October 31, 2013 Min middag i dag var: 500 gr blandfärs1 egg1/2 dl flöte1 liten rödlökPersiljaKrydret med salt, hvitlökspeppar och timjanStekes som köttbullar Blomkålmos Kok blomkål i lättsaltat vatten Mix til mos i blender Tilsett lite grädde, smör o krydda etter smak o behag De här blev riktigt gött 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kostrådgiverskan Posted October 31, 2013 Share Posted October 31, 2013 Hej och välkommen Jag hoppas allt blir till det bättre för dig! Här inne på forum kommer du alldeles säkert att hitta en massa inspiration. Du gav mig nyss en rejäl dos glädje och inspiration med ditt läckra recept. Sen gillar jag ju norrmän, hehe, har själv en hemma 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Catwoman Posted October 31, 2013 Author Share Posted October 31, 2013 Hej och välkommen Jag hoppas allt blir till det bättre för dig! Här inne på forum kommer du alldeles säkert att hitta en massa inspiration. Du gav mig nyss en rejäl dos glädje och inspiration med ditt läckra recept. Sen gillar jag ju norrmän, hehe, har själv en hemma Tackar! De kommer nog flera recept här senare, tycker om att laga mat Känner mej välkommen här på forumet, ser fram emot att "cruisa lite runt" 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Catwoman Posted November 1, 2013 Author Share Posted November 1, 2013 Ny dag, nya möjligheter 1 november, och de är 10 varmegrader! Jag klagar inte, men va händer me vädret? Mina planar idag var egentligen att forsöka städa lite, men min ischia ville inte de.... Så då brukar jag min lilla energi på en promenad istället Dagens middagsrecept kommer här; Korv/grönsaksgryta 1 paket korv ( finns många goda me 3-5 gr karb ) 1 brokkoli 1 blomkål 1 purjolök 1 vitlöksklyft 2 dl grädde 1 box cremè fraiche Smör Ost Dela korven och grönsakerna i bitar, och lägg dom lagvis i en ildfast form. Hell över mixen av grädde och cf. Legg på 1 ms med smör på toppen, o strö på lite ost o krydda efter smak o behag. Stekast på 225 gr mitt i ugnen i ca 30 min, sänk värmen till 180 gr och stek vidare i ca 20 min. Om de inte finns lock till formen, så lägg över lite grillfolie. Med en god sallad bredvid så blir de ett riktigt smarrigt måltid Vill oxå få önska er alla en riktig skön helg! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts