Jeanette H-H Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Cancer är vanligt. Var och varannan drabbas. Av nyfikenhet frågar jag er som äter naturlig LCHF (utan carbzone-substitut, ofta naturbeteskött etc): har någon av er fått cancer? Känner ni någon som äter naturlig LCHF som fått cancer? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Nej, faktiskt inte.. Men det är ju oerhört svårt att dra några växlar på det En cancer kan ju ha startat 10 år innan den ger några symptom Cancer har ju väldigt olika tillväxt (fördubblingsfaktor) så den kan utvecklas väldigt långsamt i början 1 cell blir 2 blir 4 8 16 osv och varje steg kan ta månader Först när den är en cm i kvadrat och innehåller miljoner celler börjar den i allmänhet ge symptom 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 självklart kan man få cancer även om man äter aldrig så rätt. Dock minskar troligtvis risken betydligt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anneli Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Jag vill dö av ålderdom! alltså, vara "frisk", lägga mej och somna in ca 90 - 95 år! alla jag känner som "dött av ålderdom" har antingen haft cancer eller nån typ av infarkt! =/ 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Jag vill dö av ålderdom! alltså, vara "frisk", lägga mej och somna in ca 90 - 95 år! alla jag känner som "dött av ålderdom" har antingen haft cancer eller nån typ av infarkt! =/ Ja det är en nåd att stilla bedja om, att vakna upp en dag och vara död. Det är få förunnat 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Hmm...i LCHF-kontraktet stod det väl att man slutar dö? Eller fick jag en specialdeal Doc? Skämt åsido, det är väldigt knepigt att göra den typen av kausala slutsatser. Mellan tummen och pekfingret så skulle det dock förvåna mig enormt om cancerincidensen skulle påverkas åt "fel" håll med LCHF och det skulle förvåna mig en hel del om den inte skulle påverkas åt "rätt" håll jämfört med normalpopulationen. Men som specifikt svar på frågan så nej, jag känner inte till någon som drabbats av cancer enligt den premissen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Skall man vara riktigt krass så är det främsta orsaksambandet med både cancer och hjärtkärldöd.. hög ålder! Såå.. med en LCHF-diet bestående av naturlig och nyttig mat finns stora chanser att bli gammal.. då man inte lika lätt dör av de bristsjukdommar som andra gör.. och då ökar chansen att man blir så gammal att man till slut dör av antingen cancer eller hjärtkärlsjukdom! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post margaretha Posted November 2, 2013 Popular Post Share Posted November 2, 2013 Började med LCHF 2006 fick cancer besked 2010 opererades januari 2011 strålades och det ser ut som det gått bra . Jag hade en jätte stor tumör så prognosen var dålig men jag tror att det gick så bra för att jag åt LCHF (trots att jag blev varnad hur farligt jag åt). 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Började med LCHF 2006 fick cancer besked 2010 opererades januari 2011 strålades och det ser ut som det gått bra . Jag hade en jätte stor tumör så prognosen var dålig men jag tror att det gick så bra för att jag åt LCHF (trots att jag blev varnad hur farligt jag åt). starkt att stå emot "experter" i den utsatta situationen! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 starkt att stå emot "experter" i den utsatta situationen! Tack 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted November 5, 2013 Author Share Posted November 5, 2013 Började med LCHF 2006 fick cancer besked 2010 opererades januari 2011 strålades och det ser ut som det gått bra . Jag hade en jätte stor tumör så prognosen var dålig men jag tror att det gick så bra för att jag åt LCHF (trots att jag blev varnad hur farligt jag åt). Fantastiskt att du klarade dig ur en så svår cancer, margaretha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted November 5, 2013 Share Posted November 5, 2013 Ja känns jättebra men oron finns ju kvar några år till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts