Jump to content

Någon på naturlig LCHF som fått cancer?

Jeanette H-H

Recommended Posts

Nej, faktiskt inte..

Men det är ju oerhört svårt att dra några växlar på det :huh:

En cancer kan ju ha startat 10 år innan den ger några symptom

Cancer har ju väldigt olika tillväxt (fördubblingsfaktor) så den kan utvecklas väldigt långsamt i början

1 cell blir 2 blir 4 8 16 osv och varje steg kan ta månader

Först när den är en cm i kvadrat och innehåller miljoner celler börjar den i allmänhet ge symptom

• Like 1

Jag vill dö av ålderdom! alltså, vara "frisk", lägga mej och somna in ca 90 - 95 år! alla jag känner som "dött av ålderdom" har antingen haft cancer eller nån typ av infarkt! =/

Ja det är en nåd att stilla bedja om, att vakna upp en dag och vara död. Det är få förunnat

• Like 6

Hmm...i LCHF-kontraktet stod det väl att man slutar dö? Eller fick jag en specialdeal Doc? ;)

Skämt åsido, det är väldigt knepigt att göra den typen av kausala slutsatser. Mellan tummen och pekfingret så skulle det dock förvåna mig enormt om cancerincidensen skulle påverkas åt "fel" håll med LCHF och det skulle förvåna mig en hel del om den inte skulle påverkas åt "rätt" håll jämfört med normalpopulationen.

Men som specifikt svar på frågan så nej, jag känner inte till någon som drabbats av cancer enligt den premissen.

• Like 3

Skall man vara riktigt krass så är det främsta orsaksambandet med både cancer och hjärtkärldöd.. hög ålder!

Såå.. med en LCHF-diet bestående av naturlig och nyttig mat finns stora chanser att bli gammal.. då man inte lika lätt dör av de bristsjukdommar som andra gör.. och då ökar chansen att man blir så gammal att man till slut dör av antingen cancer eller hjärtkärlsjukdom!

• Like 4

Började med LCHF 2006 fick cancer besked 2010 opererades januari 2011 strålades och det ser ut som det gått bra . Jag hade en jätte stor tumör så prognosen var dålig men jag tror att det gick så bra för att jag åt LCHF (trots att jag blev varnad hur farligt jag åt).

starkt att stå emot "experter" i den utsatta situationen!

• Like 3

Började med LCHF 2006 fick cancer besked 2010 opererades januari 2011 strålades och det ser ut som det gått bra . Jag hade en jätte stor tumör så prognosen var dålig men jag tror att det gick så bra för att jag åt LCHF (trots att jag blev varnad hur farligt jag åt).

Fantastiskt att du klarade dig ur en så svår cancer, margaretha.