Magnus.Lille Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Hej, jag skulle bara höra om brödet Nystart är ett bra brödbak vid lchf? Tacksam för svar! /Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus.Lille Posted November 2, 2013 Author Share Posted November 2, 2013 Bröd val! Inte brödbak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Skit i Carbzones olika bröd.. förmodligen är det lägre andel kolhydrater än vanligt bröd.. men det är väldigt ofta ersatt med gluten.. vilket är etter värre! CarbZone gräver sig vidare ner i gropen http://www.kostdoktorn.se/carbzone-graver-sig-vidare-ner-i-gropen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Mitt förslag till dig är att försöka bli av med brödberoendet likväl som pasta , potatis mm. Gå inte i fällan att ersätta dem med "lightprodukter". Istället kan du skaffa andra favoriter. Dvs ersätt bröd med något helt annat. Något som är äkta LCHF... t.ex ölkorv, som jag gjort. Bryter du trollningen samt vanas makt att man bör äta vissa saker som alla andra äter, kommer du ha extremt bra förutsättningar att lyckas med din kostomläggning. Är inte om alla andra, utan är som dig själv. Du kommer snabbt märka att brödätanden var bara en vana och det nya smakar mycket godare... vad det än blir. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 OM du tänker att du behöver bröd för att ha pålägget på eller så och inte kan tänka dig vara utan och inte vill baka i en timme kommer här recept på ett "bröd" du gör i micron på 2 minuter: 25 gr smör (smält i en stor djup tallrik i micron) 1 ägg 1 dl mandelmjöl (eller 1/2 dl mandelmjöl + 1/2 dl kokosmjöl) 1 nypa salt Blanda allt i tallriken med det smälta smöret, micra ca 2 minuter. klart. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Jag skulle rekommendera frökex som "farkost" till allt gott pålägg i stället för "Nystart". Knaprigt och gott. Finns gott om olika recept på nätet. Jag körde en del med carbzones (tex Nystart) bröd i början, men efter att ja läst på om gluten och annat otrevligt som finns i mjöl så har jag dragit ner på de nästintill helt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Ellerköra en PUMA Pålägg Utan MackA som nån av våra kluriga veteraner myntade i nån anna tråd nyss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus.Lille Posted November 2, 2013 Author Share Posted November 2, 2013 Tack för alla svar. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts