Sigurdur Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Hej! Hur ändrar man radavstånd? I vissa inlägg jag skrivit så har radavståndet ofrivilligt blivit onödigt stort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Trycker du på knappen uppe till vänster just ovanför det du skriver finns det en liten knapp symbol som säger "BBKod-läge". Då får du se din text som den lagras i databasen. Där man kan hitta onödiga radbyten tex. Men att ändra den generella radavståndet går tyvärr inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted November 14, 2013 Author Share Posted November 14, 2013 (edited) 2/112 ägg, 1 kopp te + kokosfett kl 122 köttbullar + dipp kl 13Några skivor salami kl 15:30Tacomat på köttfärssås och grönsaker, följt av (små mängder men ändå) chips, kladdkaka, smågodis. kl 20 Så här såg inlägget i fråga ut när jag gjorde som du skrev! Vad tusan gör man sen, om detta händer igen? Radavståndet var uppskattningsvis dubbelt så stort som vanligt, men bara i ett inlägg. Nämen?! Jag kopierade det rakt av, och i DET HÄR inlägget så var knappen INTE intryckt. Det syntes en massa koder och extra tecken när jag copy-paste-ade. Plötsligt ser det helt OK ut! Nej, inte riktigt. Radavståndet är fortfarande för stort... Edited November 14, 2013 by Sigurdur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Testa att trycka Shift Enter vid radbyte när du gör en lista. Det brukar hålla ihop raderna i de flesta program. Osäker på om det funkar i detta forum eftersom jag personligen inte får onödigt stora radavstånd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted November 20, 2013 Share Posted November 20, 2013 Ah okey, när man kopierar text kommer iband stilen med, då får man som jag tipsade om, gå in och ändra stilen manuellt, eller klistra in det i en text fil (eller sökrutan uppe till höger i browsern) och kopiera allt igen. Det är så det fungerar i windows och vissa browsers. Tror det kallas rich text. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts