Popular Post Tjoran Posted November 2, 2013 Popular Post Share Posted November 2, 2013 Ja, stoppa pressarna! Jag blir hur stark som helst när jag laddat upp med gräddost innan träningen. Nu kanske ni undrar, "vad i hela friden menar denna medlemen på kostdoktorns forum med att han får superkrafter av gräddost" och jag klandra er inte, inte alls. Men idag har jag "svullat" gräddost tillsammans med Grok, vilket båda är dom bästa snacksersättningarna jag hittills har haft turen att testa. Hursomhelst. Jag kände att jag fick en ganska stor våg av energi, men inte sådär sockerhyper eller koffeinhyper osv osv, inte heller samma energi jag brukar ha när jag äter vanlig lchf. Hursomhelst, på den senaste tiden har jag haft väldigt svårt att få i mig mat. Så det har blivit en redigt saftig korv ifrån Lidl, proteinpulver och.... gräddost! Och idag när jag gjorde det jag ska ha gjort på gymmet gick allt mycket lättare.Det var ganska kul att märka när man gör latsdrag att man tog ungefär 20 kilo mer samtidigt som att man håller tekniken för att undvika skador osv. Det var en god känsla. Nästan lika god som smaken av gräddost. Märkte även skillnad i axlarna, där jag absolut är svagast utan att vara försvagad som jag är i bålen. Istället för 20 på båda axlar, tog jag 35, på en axel i taget. Aldrig har det hänt förut. Såaetthe.. Vem behöver ryssfemmor och andra preparat när det finns gräddost. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted November 3, 2013 Author Share Posted November 3, 2013 Jag googlade gräddost och då kom detta upp som första alternativ, haha. Några tankar om det jag skrev? Innehåll: 421 kcal 20 g protein, vad jag gissar är kasein. 38 g fett. ( nästan smälter i käften ) kolhydrater 1 g 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Själv har jag märkt att det viktigaste nog är att få i sig nåt strax efter träningen Därför har jag ibland med mig en liten burk med käk tex lite köttfärs Skillnaden blir att återhämtningen blir mycket snabbare vilket ju egentligen är det som bygger kroppen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts