Lundegard Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Hej, Jag tror det kan vara dags för kostdokton att se över länkarna på denna sida för att beställa vitaminer. Idag fick jag min leverans av Omega 3 och D vitaminer, plus en sockergåva. Det kan vara svårt för kostdoktorn att hålla sig helt uppdaterad gällande vad som sker hos andra företag, darav detta inlägg, jag hoppas att han ser och läser detta, så att han kan länka till företag som inte skickar med godis, alternativt påpeka till nuvarande leverantör att det kanske inte är så lämpligt att skicka med denna gåva till de kunder som komer från denna sida. En proteinbar skickades med som gåva. Den lockar med Stevia, men innehåller 8% socker, och nästan totalt 40% kolhydrater. Näringsinnehåll per 100g Energi (kJ) 2480 Energie (kcal) 593 Protein (g) 17.9 Fett (g) 41.8 varav mättat (g) 19.9 Kolhydrater (g) 37.8 varav socker (g) 8 salt (g) 0.26 Kex bar med choklad-, vaniljsmak sötad med stevioglycider (utvunet ut stevia) Ingredienser: Vaniljkräm (palmolja utan transfett, vassle/myseprotein, skummjölkspulver, dextros, socker, sötningsmedel: stevioglycider, vaniljessenser) chokladöverdrag:(socker, palmolja utan transfett, vassle/myseprotein, dextros, kakaopulver, skummjölkspulver, emuleringsmedel: sojalecitin, vaniljessenser) kex (vetemjöl, palmolja utan transfett, jäsmedel: E500, salt, emuleringsmedel: sojalecitin) http://lundegard.eu/Nutrition/Pictures/kexbar_1.jpg http://lundegard.eu/Nutrition/Pictures/kexbar_2.jpg http://lundegard.eu/Nutrition/Pictures/kexbar_3.jpg M.v.h // Lundegard 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Jag brukar slänga alla "sockermutor" direkt i papperskorgen oavsett var de än skickas ifrån. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundegard Posted November 6, 2013 Author Share Posted November 6, 2013 Det enda vettiga att göra. Men, jag tycker att 'doc' bör vara intresserad utav att promota produkter från företag som inte sprider detta gift... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Jag skickade ett mejl till min kontakt: Hej! En av mina läsare klagade på att få choklad vid beställning av D-vitamin: http://forum.kostdoktorn.se/topic/3492-köpte-vitaminer-via-kostdoktorns-länk-fick-chokladkex-som-gåva/ Jag tycker också att sådant är ett otyg. Jag förstår att det är välmenat men för folk som försöker undvika sötsaker är det lika snällt som att skicka med en liten flaska sprit till en alkoholist. Eftersom mina läsare beställer enorma mängder D-vitamin kanske det finns möjlighet att INTE skicka med chokladgodis med D-vitaminet? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Svar: Jag beklagar det inträffade. Det här var en engångsföreteelse under en dag, där vi skickade uten nyhet till alla som handlade. Jag ska givetvis ta bort D-vitaminkunderna om något liknandeutskick mot förmodan skulle ske igen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundegard Posted November 8, 2013 Author Share Posted November 8, 2013 Hej Doc, Tack för svar, Jag hoppas du förstog att detta är ingen som helst kritik mot dig, din sida har hjälp mig förstå väldigt mycket rund min kost och hälsa. I det här fallet så vill jag bara informera just om att "sockergåvor", till oss som tagit oss ur socker/kolhydrats träsket, kanske bör ut undvikas från dina leverantörer. M.v.h // Lundegård 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Jag vill klaga.. fick ingen kexchoklad när mitt paket kom i går!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts