Per Wikholm Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Fick reklam i min mail för ett franskt low carb rödvin (Local Red) som uppger sig endast ha 0,18 g kolhydrater per 100 gram vilket onekligen låter lågt om det nu stämmer. Som alltid ska man ta all reklam med en stor nypa salt men är det någon här som har prövat det? http://localwines.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Många vanliga rödviner ligger på under 3 gr kolhydrater per liter och Local Red på 1,8 gr. Skillnaden är obetydlig om man inte dricker kopiösa mängder. Två glas rödvin (à 15 cl) ger knappt 0,9 gr resp 0,54 gr kolhydrater. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Denna finns inte redovisad på Systembolagets hemsida, så man vet varken hur den smakar eller vad den innehåller. Jag kollar alltid sockerhalt på mina viner numera. (som tur är föredrar jag Rioja och de är i stort sett alltid OK) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Movitz Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Jag har provat detta vin. Det smakar dyrt, jag vet inte om det beror på att det är väldigt lite socker men det känns som viner man får på vinprovning. Håller med Stocscha om att det finns spanska viner som är nästan lika bra i en LC-diet, men tycker faktiskt att det här franska sticker ut, i en bra bemärkelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emilia Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Är väldigt nyfiken på att prova men tycker att det är lite småjobbigt att man måste beställa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts