Majabella Posted November 8, 2013 Share Posted November 8, 2013 I "Bokhandlaren som slutade bada" av Fritjof Nilsson Piraten som jag började läsa om igen igår stötte jag på en LCHFätare. Det är den lilla flickan som bokhandlaren möter på tåget till Stockholm. Gripen av länsman för att ha stulit en klocka. Hon är tyst och blyg men tittar mycket hungrigt på medpassagerarnas matsäckar, när de erbjuder henne spickeskinka så slukar hon den, så även en bit fläskkorv, men när en dam sträcker henne en bit ost och en bit råglimpa så äts osten upp medan brödet ratas, så sker även med en bit knäckebröd, vilket väcker allmän förnärmelse. Orsaken till betendet avslöjas av konstapeln när de stiger av tåget. Jag skrattade gott. Här kan man njuta av Ernst-Hugo Järegårds inläsning: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1111&artikel=5352353 Trevlig fredag! Har någon annan hittat fler litterära gestalter med kostinsikter? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dramione Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Tja, enda gången jag läst om folk som äter riktig kost var Grottbjörnens folk, men i Godnatt mister Tom är de inte rädda för fett, visst äter de bröd, men med en rejäl klick smör på Jag håller själv på att skriva en roman, inte direkt seriöst men om den nånsin släpps ut som bok när jag blir äldre så kommer i princip varenda person att vara LCHF:are, bland annat för att de lever lite primitivt och inte har McDonalds runt hörnet, men också för att jag vill ha friska karaktärer 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts