Phero Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Började att äta D-vitamin (5000 IU), men blev lös i magen. Kan man vara allergisk mot något i tabletten? Någon annan som har känt av detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lillelikio Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Precis vad som hänt mig också. Kunde inte förstå i vintras ,varför min mage började att bråka. Maj-Okt åt jag inte några D-vitaminer, och diaréerna försvann. Men nu, sen jag började igen är magen väldigt orolig igen. Slutsats -Det är D-vitaminerna.....Nu testar jag en vecka utan, så får vi se... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phero Posted November 9, 2013 Author Share Posted November 9, 2013 Precis vad som hänt mig också. Kunde inte förstå i vintras ,varför min mage började att bråka. Maj-Okt åt jag inte några D-vitaminer, och diaréerna försvann. Men nu, sen jag började igen är magen väldigt orolig igen. Slutsats -Det är D-vitaminerna.....Nu testar jag en vecka utan, så får vi se... Var det samma sort som ovan? Jag käkade apotekets D-vitamin och det fungerade, men det var lägre doser dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Jag ätet 4000 IE av Lifes tabletter och kompletterar med fettet själv drygt 7 månader per år. Har inga problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lillelikio Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Var det samma sort som ovan? Jag käkade apotekets D-vitamin och det fungerade, men det var lägre doser dock. Holistiic 2000IE, Jag ska testa med någon annan.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Jag började nu i höstas med PP´s D3, en kapsel om dagen i två veckor och nu två kapslar om dagen. Inga problem. Jag tar dem när jag äter (fett). Något ämne i kapslarna som kan ge känslig mage? Annars kanske man kan prova att trappa upp, en kapsel varannan/var tredje dag dag i några veckor, och sedan sakta öka till en varje dag... PP D3 Innehåll: Vitamin D3 Cholecalciferol 62,5µg (2500 IE), olivolja.Kapsel: gelatin från nötkreatur, konsistensmedel (glycerol), karamellfärg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phero Posted November 14, 2013 Author Share Posted November 14, 2013 Jag påbörjade D-vitamin av märket av ovan igen och har inga problem alls. Jag äter mjölksyrebakterier i kombination och det fungerar hur bra som helst. Kan det påverka upptaget av D-vitamin negativt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts