Jump to content

Humor: Aggressiv Paolo Roberto kallar LCHF för lathets och tantdiet..

Pingvin
 Share

Recommended Posts

http://www.expressen.se/tv/nyheter/primetime/paolo-roberto-vill-du-ha-stryk/

Och påstår att pasta bygger muskler för det är så mycket protein i pasta.

Det han inte fattat är att när man kokar pasta hamnar den på 4g protein.
Och man ska ha ungefär 1g per kilo kroppsvikt om man inte tränar är det väl per dygn. Jädrigt troligt att det är pastans protein som bygger muskler ;)

Vilken pajas.. Skulle kanske köpt hans olivolja, men han känns så oseriös att man vågar inte lita på att det han försöker kränga egentligen är som denne påstår.

Har ingen lust att stötta någon med mina pengar som är så dum och fördomsfull.

• Like 3

Jag undrar om han kan stava till ordet ödmjukhet, eller ens hört ordet någon gång...

Nej det är ett ord som skulle vara rena grekiskan för honom. Han har alltid varit en stöddig typ. Det är vad han byggt sitt varumärke på redan från början. Undras om han kör medelhavskost rakt igenom så han är "skyddad" från kardiovaskulära problem, annars lär han ligga pyrt till.

• Like 1

Surhetsgrad är en av kvalitetsmåtten på olivolja och säger hur mycket fria fettsyror det innehåller per 100g olja..

Fast är det verkligen förknippat med högre kvalité på olivoljan ur ett vetenskapligt perspektiv, eller är det bara något branschen hittat på för att sälja?

Själv kämpade jag som en galning på gymmet, utan synliga resultat, innan jag började på LCHF. Först efter att jag började på LCHF kom muskeltillväxten! Äntligen gav träningen resultat, och det gick snabbt! Dessutom orkar jag träna betydligt mycket längre tid nu, då jag inte blir så akut hungrig som jag blev förut. Tänkte på det idag när jag såg en man på gymmet äta en energibar samtidigt som att han stretchade; tänk att jag brukade vara en av dem som var tvungen att ha med mig en frukt i väskan att äta direkt efter träningen för att jag skulle orka cykla hem utan att svimma av hunger! Nu kan jag träna i flera timmar, ta det lugnt, komma hem och ställa mig och laga mat i lugn och ro utan problem! Så skönt!

Vad säger Paolo om det tro? Skulle vilja köra ett tufft träningspass med honom för att därefter berätta att jag ätit LCHF i 2,5 år! Då skulle han nog tappa hakan, eftersom jag både är väldigt stark och dessutom uthållig som en Duracellkanin!

• Like 1

Har för mig att vad lägre surhetsgrad desto färskare är oliverna när de pressats.. skulle tro att det är branchens kvalitetsmärkning. Som i italien skördar de 3 gånger per säsong och beroende vilken tid av åren desto bättre olja. Nu pratar vi såklart det första sk. Jungfrupressning. De pressar fler gånger .. det lägsta surhetsgrad betyder såklart bättre olja. jag är ingen expert utan bara läst av nyfikenhet vad jag själv ska köpa ;)

Ja alltså man kan väl säga att Paolo snackar skit som vanligt. Det är inte vidare troligt att man handplockar oliverna idag till att börja med med tanke på den mängd som behövs för att producera den större mängden olivolja som ska säljas.
Sedan att det används kemikalier för att olivoljan ska bli ren är också en ren smutskastningskampanj med all säkerhet. Snarare är det så att Paolos tjocka släkt inte fixat sig eller orkat sedimentera olivoljan. När man äter kolhydrater blir man ofta som sagt lite lat ;)

Slår vad om att de står och skrubbar varenda oliv ren med en liten borste också hemma hos familjen Roberto, för man måste ju röra på sig för fasens... ;)

How Olive Oil Is Made

http://www.youtube.com/watch?v=aieNV3V4b_s

http://videos.howstuffworks.com/science-channel/37397-how-its-made-virgin-olive-oil-video.htm

http://vimeo.com/57486119

Usch, jag orkar inte se hela videon.

UUH, DUUH, UUH, DUUH, LIKSOM, DU E SÅ JÄVLA DUM, LIKSOM, UUH, DUUH, SKARU HAE STRYK, LIKSOM DUUUH, ÖÖÖÖH.

Tänk er att er ICA-handlare eller en expedit i en klädaffär eller en bilförsäljare eller apotekspersonal betedde sig såhär.

Skulle ni handla av dem? Eller polisanmäla dem - vilket ligger närmast till hands?

Varför inte KÖP MIN PASTA ANNARS JEEEEVLAR LIKSOM ÖÖÖH... Det är väl det som är budskapet under ytan. Han har inga argument, så därför står han och höttar med nävarna. Där orden tar slut tar nävarna vid. Jag vet ingen kändis som detta stämmer bättre in på. Stackars journalist, hon lät vettskrämd ett tag, med all rätta.

• Like 2