Linen Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Någon som har ett gott enkelt recept med få ingredienser som jag kan testa idag? ska ju ner och handla snart...gärna gratäng Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helena Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 lax, smör, salt, grädde tillsammans, till det: broccoli. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lovis Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Lax med creme fraiche och gorgonzola, in i ugnen. Till det brysselkål. GOTT! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strutfus Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Broccoli, blomkål, lägg stekt bacon över, rör ihop cremefraiche, grädde, och ägg, + kryddor......(kan ha lite 82% korv i också..)Blir mumsSmaklig Måltid! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linen Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Tack för fina tips!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maja Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Tonfisk i olja - låt den rinna av slarvigt. Krydda med curry, gärna den starka varianten. I med majonnäs - så mycket du tycker är gott. Skiva/riv ost över. Gratinera på smörat fat. Broccoli/blomkål eller skivad zuccini som du hällt kokande vatten över i ett durkslag funkar till. Om du behöver nåt till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strutfus Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Såg en jobbarkompis hade en burk med VV soppa,är det någon som har något gott Blomkåls - soppa recept till mig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maja Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Strutfus, här är ett mumsigt recept på blomkålssoppa. Brödet? Ja, det ska du förstås spara tills du går och matar fåglarna http://www.alltommat.se/recept/Blomkalssoppa-med-parmesan-212ps VV soppa, vad är det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Majonnäs, hackat ägg och en liten burk avrunnen tonfisk i vatten. Vill man lyxa til ldet kan man ha i lite hackad lök. Enkelt, fett, mättande och gott. Majonnäsen går åt krydda åt vilket håll som helst. Curry, chili, vitlök, bara nymalen svartpeppar, gräslök etc. etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenni73 Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 När jag glömt lunchlådan(medvetet eller omedvetet) äter jag: broccoli(har alltid en påse i frysen på jobbet) varmrökt lax sås(antingen en färdig kall sås ex hollandaise eller kryddad majonäs) mättar super och är löjligt gott Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Strutfus, här är ett mumsigt recept på blomkålssoppa. Brödet? Ja, det ska du förstås spara tills du går och matar fåglarna http://www.alltommat.se/recept/Blomkalssoppa-med-parmesan-212 ps VV soppa, vad är det? Såg en jobbarkompis hade en burk med VV soppa, är det någon som har något gott Blomkåls - soppa recept till mig? ha, ha bra där. Eller så har man ostkex till, med ngn god och fin mögelost på, fett och gott!!!! Stackars, stackars din VV kompis, hon kommer dregla över din mat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linen Posted January 10, 2013 Author Share Posted January 10, 2013 Supergod gratäng!! stek bacon jag tar tre pkt.Koka broccoli.Lägg bacon och broccoli i en form,blanda cremefraiche och senap och häll på sen riven god ost över...mkt mättande för mig allafall och blir några måltider Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts