HeMan Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 Jag har kört LCHF i ca 5 månader nu och gått ner ca 16 kg (nu 88 kg på 184 cm) vilket så klart känns väldigt bra. Men i övrigt har jag inte märkt någon förbättring. Jag tyckte inte det var svårt att byta kost, det har varit en enkel resa. Jag har aldrig upplevt den där tröttheten när jag gick in i ketonfasen. Jag längtar efter att slippa mitt otroliga sötsug så jag slipper plågas varje gång jag handlar. Jag har bara fallit till föga ett par gånger under den här tiden och känner mig rätt så nöjd att jag undviker godis. Jag ville få bättre ork och mer energi men det märks ingen större skillnad. Däremot har jag upplevt rejäl sänkning av energin vid några tillfällen, så pass mycket att jag varit tvungen att sätta mig. Jag har alltid haft bra blodtryck och jag hoppas att det inte är för lågt blodtryck. Efter att jag började med LCHF så upplever jag att all smak sitter kvar i munnen i många timmar efter jag har ätit. Jag har provat med bland annat avocado eller kaffe för att få bort smaken, men då blir det avocado eller kaffe det smakar länge. Min kropp har börjat binda vatten väldigt fort nu och det syns både på vågen och att förlovningsring sitter trångt. Jag har provat laborera med mer och mindre salt men ingen skillnad. Någon som har något tips vad jag kan prova? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts