ingesmal Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Ca 400gr keso ca 1 dl majonnäs ca 1dl creme fraiche 34% 4st kokta ägg salt och peppar efter smak. 1 liten gul lök (hackad) Skala och mosa äggen, blanda i de övriga ingredienserna, rör ihop, och ät 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnaBanana Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Låter smarrigt! Här kommer ett annat recept med keso: Blanda 2 ägg, en bottenskyla grädde, 2 dl keso och en nypa salt i en kastrull. Låt puttra under omrörning till önskad konsistens. Häll upp i en skål med 0,5 dl djupfrysta blåbär. Blanda och njut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Keso, grädde, blåbär, kanel! Kanske med vaniljpulver? Jag köpte en liten burk, men det känns som om jag har uttömt möjligheterna... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Jag älskar 56 kilos kesoplättar serverade med bacon och lite lingon. De smakar mycket lika potatisplättar eller rårakor som var en favoritmat tidigare. De funkar som blinier med rom, smetana och rödlök också. Sen är jag väldigt förtjust i att blanda keso med creme fraiche och krydda med Grekisk salladskrydda och kanske lite hasselnötter till frukost (Ja, jag vet att den innehåller både socker och maltodextrin, men nu ska vi inte sila mygg. Det är inga mängder precis). Jag har mer behov av salt smak än sött numera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts