Sigurdur Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Hej, Simvastatin blir allt vanligare i bekantskapskretsen. Jag undrar om någon här har använt det och känt av påtagliga biverkningar, eller har någon annan erfarenhet av det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 How statin drugs really lower cholesterol & kill you one cell at a time http://forum.kostdoktorn.se/topic/3462-hur-statiner-verkar-och-d%C3%B6dar-dig-celler-f%C3%B6r-cell/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Läs runt så får du upplysningar Jag skulle inte äta det. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolf Löfgren Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Statiner är världens mest lönsamma bedrägeri. Mycket viktig läsning är boken "Stoppa Alzheimer NU" av Bruce Fife. Hans slutsats är att kolesterol är livsviktigt, varje kropp ställer in optimal nivå på kolesteroler. Att ta ner nivån med statiner o. dyl. skadar allvarligt hjärta och kärl, men framför allt hjärnan. I hjärnan finns 25% av kroppens alla kolesteroler. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted November 14, 2013 Author Share Posted November 14, 2013 Statiner är världens mest lönsamma bedrägeri. Mycket viktig läsning är boken "Stoppa Alzheimer NU" av Bruce Fife. Jag håller med. Jag har inga tvivel om det. Jag tycker också att boken är väldigt bra. Men det jag frågar efter är om någon här har personliga erfarenheter av just Simvastatin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Jag håller med. Jag har inga tvivel om det. Jag tycker också att boken är väldigt bra. Men det jag frågar efter är om någon här har personliga erfarenheter av just Simvastatin. Jag har själv ingen erfarenhet, Tack och lov, men många i min omgivning vittnar om muskel och ledvärk samt förhöjda levervärden som gett med sig när Simvastatinet har "kastats åt räven" 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted November 14, 2013 Author Share Posted November 14, 2013 Jag har själv ingen erfarenhet, Tack och lov, men många i min omgivning vittnar om muskel och ledvärk samt förhöjda levervärden som gett med sig när Simvastatinet har "kastats åt räven" Stackars räv! Men den är nog listigare än folk... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Ja lägg ut en fet köttbit och en limpa gissa vad den väljer? Har faktiskt provat detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Ja lägg ut en fet köttbit och en limpa gissa vad den väljer? Har faktiskt provat detta. Men.. den behöver ju glukos för hjärnan? Antar att den inte tog limpan för att det inte var fullkorn.. den var hälsomedveten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Men.. den behöver ju glukos för hjärnan? Antar att den inte tog limpan för att det inte var fullkorn.. den var hälsomedveten! Det viste den inte 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Både jag och mamma har ätit simvastatin. Min karriär i pillerträsket startade med dem och på den tiden hade jag rätt juste fysik så jag kommer inte ihåg att jag blev speciellt nergången av dem. Iofs åt jag dem nog inte särskilt länge innan jag fick betydligt tyngre grejor som verkligen fick mej att må riktigt dåligt. Mamma fick dem betydligt senare... En sån här standardutskrivning av en läkare som alls inte tänkte själv. Hon fick direkt värk i musklerna så jag övertalade henne att sluta med dem... Då tror jag att jag själv hade kastat allt vad statiner hette åt skogen, så jag hade hunnit läsa in mej på alla biverkningar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Lindberg Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Jag åt dem några månader för drygt tio år sedan, men blev nedstämd och fick muskelvärk så jag slutade på eget bevåg genom en successiv nedtrappning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts