Proxident Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Jag körde Lchf i två år 06-08 och mådde utmärkt, gick ned 12 kilo utan den minsta ansträngning, blev pigg, uthållig och dåvarande ledvärk försvann.Men tyvärr "fasade jag ut det" i samband med stor livsförändring och kan sen dess inte komma tillbaka. Jag har provat ett par gånger igen men blir omedelbart, redan första dan, skakig, torr i munnen, med huvudvärk, illamående, förvirrad och yr. Det går inte över och jag går inte ned i vikt även om jag "håller ut".2011 diagnosticerades jag med hypotyreos och äter numer Levaxin, T3 och T4-nivåerna är bättre men inte bra. Kan det påverka måendet, eller gör jag något fel?Denna gång försöker jag äta runt 1500 kcal per dag, och under 20 g KH. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strutfus Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Hejkan du inte ta o sluta bara med "tillbehören" o ta det försiktigt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Det låter som du denna gång får ganska klassiska omställningsproblem Gör omställningen långsamt över 2-3 veckor Strunta i att räkna kalorier under tiden och ät dig istället till mättnad Drick ordentligt Se även till att du inte har saltbrist och prova kanske även ett magnesiumtillskott en period Visst kan hypotyreosen lägga lite käppar i hjulet för dig också men nog ska det gå ändå bara du tar det lite piano med omställningen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts