Carl Barks Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Även våra hundar och katter mår mycket bättre av LCHF! Billiga djurfoder är alltid! utblandade med massor av spannmål, majs eller ris. Hundar och katter är rovdjur och ska ha mycket protein och lite grönsaker (inte spannmål!). Läs alltid innehållsförteckningen innan du köper foder till din hund eller katt. Applaws är ett riktigt, riktigt bra foder! På applaws.se kan du läsa mer om detta utmärkta foder och även söka din närmaste återförsäljare. Som djurägare har vi ett mycket stort ansvar, låt endast det bästa vara gott nog åt dina husdjur! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Japps! kolla in BARF (Biologiskt Anpassad Rå Föda) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 http://barf.ifokus.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pygmepuff Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 använder applaws till min katt.. dessvärre har dom ju ris i sitt blötfoder + att det är mer vatten än mat i den.. lite synd.. torrfodret är kanon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 De ska ha mycket protein, ja. Inte LCHF alltså. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Jag brukar köpa frysta kycklingvingar och tina en i taget till min katt. Han knaprar i sig ben och allt (obs! man skall ej ge kokta ben till katter). Även kycklinglever och mage finns ju att köpa lite överallt. Kg priset är ju billigt, inte lika billigt som torrfoder/burkmat förstås. Men precis som i LCHF håller dom säkert hungerskänslorna bättre i schack med mindre, men med naturlig föda. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Lindberg Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Kolla på http://www.dogfoodanalysis.com. Bra info om olika foder. För snabb koll vilka foder de anser bäst, klicka på Reviews. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor H Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Uff, det går/gikk et program på Animal Planet om hunderasen Schnauzer. En stakkars hund hadde diabetes og måtte få insulin med sprøyte. Han hadde også problemer med synet og fikk medisin for det men var praktisk talt blind. Eieren elsker åpenbart hunden sin, men vet ikke bedre, så all skyld ligger på veterinæren og de som han rådfører seg med. Man får vondt i hjertet 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuva Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Jag brukar köpa frysta kycklingvingar och tina en i taget till min katt. Han knaprar i sig ben och allt (obs! man skall ej ge kokta ben till katter). Även kycklinglever och mage finns ju att köpa lite överallt. Kg priset är ju billigt, inte lika billigt som torrfoder/burkmat förstås. Men precis som i LCHF håller dom säkert hungerskänslorna bättre i schack med mindre, men med naturlig föda. Veterinärbesök är inte gratis. Arma kräk som man ser lite överallt, stela och feta djur och jag hör på många av mina husdjursägande bekanta att det är samma problem med djuren som med de själva; artros, diabetes o.s.v. Ett litet apotek åt matte och husse. Ett litet apotek åt katten/hunden. Och så tycker de jag är knäpp som inte slänger bort kycklingskinnet när jag äter, va? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted November 19, 2013 Share Posted November 19, 2013 Vi köper sedan ett år hund- och kattmat från http://orijen.se/. Kan varmt rekommenderas. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Barks Posted November 19, 2013 Author Share Posted November 19, 2013 Jättebra foder! Det negativa är väl den långa transporten från Canada samt att det är dyrt i jämförelse med Applaws. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Barks Posted November 19, 2013 Author Share Posted November 19, 2013 Nu går väl inte LCHF bara ut på att maximera fettintaget, vare sig det gäller dig själv eller ditt husdjur! Men bra kött och bra fisk innehåller ju trots allt mer bra fett! Själv föredrar jag välmarmorerad entrecote, högrev eller märgpipa framför till exempel filè eller lövbiff! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
annanlena Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Vi köper sedan ett år hund- och kattmat från http://orijen.se/. Kan varmt rekommenderas. Hej! Ja, jag köper ocksâ Orijen, vilket är sâ bra med bara kött/fisk och grönsaker. Dessutom vill min Jack Russell ha kokosolja och smör samt lite feta köttbitar. Han vet vad som behövs! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
annanlena Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Tack för att ni tar upp detta! Stackars vâra husdjur, som fâr äta sâ mkt spannmâl. Min hund fâr ont i magen av det. Han vill gärna ha smör och kokosolja!! Hur ska man kunna föra detta vidare? Samma fettskräck och här kan ju inte ens Livsmedelsverket lägga sig i Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts