Jump to content

Fettfrälst! Snygg, stark & frisk på högfettkost

Bengt Nilsson

Recommended Posts

Martina Johansson har skrivit boken Fettfrälst! som säkert kommer att vara intressant för alla som kombinerar LCHF med träning.

Text från förlagets hemsida:

Fettfrälst! är en bok om LCHF och träning som inte liknar någon annan. Häri presenteras hårdfakta kring hur du optimerar din kropp och blir ditt snyggaste jag – snabbt, enkelt och mer effektivt än någonsin!
Har du gått ned i vikt med LCHF och vill veta vad som händer sedan? Har du fastnat på en viktplatå, eller har du höga mål med din träning och vill se ut som en fitnessmodell med riktigt låg fettprocent och rutor på magen? Då är den här boken för dig!
Varje kapitel är grundligt uppbackat med vetenskaplig fakta kring hur och varför högfettkost är det bästa för en frisk och stark kropp, hur du blir fettdriven och maximerar din styrka och kondition, och en hel hög med tips och trix att ta till när det inte går som du vill!

Martina Johansson är civilingenjör, bloggare, frilansskribent och författare som brinner för hälsa och välmående, både på insidan och utsidan. 

Martinas hemsida:

Martinas High Fat Fitness

• Like 3

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har boken hemma och den är säkert läsvärd. För den som inte följer bloggen är det nog en hel del nyheter. Tyvärr hakar jag upp mig på att var och varannan mening slutar med utropstecken, jag har faktiskt svårt att läsa den. Faktamässigt är den säkert helt korrekt, men Martina borde verkligen ha fått hjälp med språket.

För mycket utseendefixering.

Ja John, boken handlar om att optimera sin kropp både på utsidan och insidan. Det är en skillnad på fixering och intresse.

Det går utmärkt att vara intresserad av sitt utseende och sin kropp, utan att vara det minsta fixerad.

Har boken hemma och den är säkert läsvärd. För den som inte följer bloggen är det nog en hel del nyheter. Tyvärr hakar jag upp mig på att var och varannan mening slutar med utropstecken, jag har faktiskt svårt att läsa den. Faktamässigt är den säkert helt korrekt, men Martina borde verkligen ha fått hjälp med språket.

Hjälp med språket och hjälp med omslaget. Boken är utgiven av ett professionellt förlag och den är korrekturläst många gånger om. Min svenska är det absolut inget fel på, och du har fel när du påstår att jag använder utropstecken i varje mening, för så är det definitivt inte.

• Like 3

Har börjat läsa boken efter att ha följt bloggen en längre tid. Har precis inlett en fettfasta enligt de tips som finns i boken för att försöka få bukt med baksmällan efter julen, av för mycket mjölkprodukter och socker i sill/senap.

Ketobollarna är utmärkt goda! Ska försöka komma igång med träning också, när jag börjar på nytt jobb efter nyår, där träningsmöjligheter finns.

Hittills tycker jag mycket bra om boken. Har inte reflekterat över utropstecken, jag som normalt är mycket känslig för felaktigheter i språket! :)

• 2 weeks later...

Jag har precis börjat läsa boken och jag måste instämma med tidigare inlägg angående alla utropstecken.

Inte sällan är det varannan mening, ibland känns det som 4-5 meningar på raken.

Jag kanske är överkänslig men för mig är det fruktansvärt irriterande och det hela stjäl fullständigt fokus från själva innehållet.

Redan efter en liten stund var jag tvungen att lägga ifrån mig boken av ren frustration.

Undrar hur en korrekturläsare kan godkänna det här?

Nåja, jag ska ändå ge den en ordentlig chans eftersom ämnet är intressant och det är trevligt med böcker på området.