Jump to content

Så jämrans trött..

Malin303

Recommended Posts

Jag är så jämrans trött så det börjar bli komiskt..

Tycker inte det är så konstigt, för det är mycket nu. Fyra ungar som ska till dagis och skola eller vabbas, mat i magen, rena kläder på kroppen, läxor, träningar o andra aktiviteter, tandläkartider, klassdisco som ska anordnas, en son blir retad för sitt namn av diverse ungjävlar i klassen, en dotter är rädd för skolbussen, snart är det lucia och sen jul, jag fyller jämnt innan dess och ska rådda ihop ett kalas, min pappa ska hälsa på oss för första gången (lång historia), min gubbe har ont i sin fot och går på kryckor så det mesta praktiska måste jag rådda med själv.

Ja, jag pluggar på heltid också, sa jag det?

Nu lät det här kanske som gnäll över barnen, men det är det inte. Det är inte dem jag blir trött av.

Det är väl för att det är mycket, antar jag. Och årstiden, tänk om man fick krypa ner i sängen och dra täcket över huvet.. Väck mig i Mars, okej..? :)

Jag har inga problem med att somna vid halv åtta när jag nattar de små barnen och sova gott hela natten..

Ibland gör jag det också, men det funkar inte varje kväll. Jag vill gärna hinna prata lite i lugn och ro med de stora barnen också, och sen är det allt det ovan nämnda praktiska stöket som inte alltid hinns med under dagen, särskilt inte när gubben är handikappad för tillfället.

Vad har detta med LCHF att göra, undrar vän av ordning.

Jo, innan jag började äta LCHF var jag så här trött jämt. På eftermiddagarna (när sockerdippen efter lunchen bet tag) hade jag våta drömmar om tupplurar. Efter att jag börjat med LCHF har jag haft gott om energi och egentligen inte varit så värst besvärad av om det blir körigt i tillvaron. Jag har haft energi till allt jag velat göra.

Nu börjar det ta emot..

Jag antar att det bara är att gilla läget och satsa på bra mat, mycket sömn och träning för välbefinnandets skull, och veta att det lugnar sig efter nyår.. ;)