Leopold Roos Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Vad tycker ni är bra och dåligt med bloggens design? Är det nåt ni ofta irriterar er på? Något som är svårt att hitta till? Nåt som är fult? Något som är riktigt snyggt/smidigt som ni inte vill ha ändrat? Vi tar tacksamt emot feedback. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Bloggen är snygg och och fungerar smidigt Möjligtvis så blir trådar med många inlägg lite jobbiga att följa...vet inte riktigt vad man skulle kunna göra åt det...kanske möjligheten att välja en mer komprimerad listning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 har velat lägga upp bilder ibland. Men man måste väl lägga till en länk till bilden vilket är lite jobbigt om man inte har bilden publicerad någonstans. En bild kan ju som bekant berätta väldigt mycket mer än ord.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 Sen tycker jag fortfarande det är synd med gillabegränsningar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syro Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 Förvirrad, är det Kostdoktorns blogg som avses i frågan eller detta forum? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted November 24, 2013 Author Share Posted November 24, 2013 Det är bloggen (huvudsidan) och inte forumet som avses just nu. Men visst skadar det ju inte att även få feedback på forumet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 Det är bloggen (huvudsidan) och inte forumet som avses just nu. Men visst skadar det ju inte att även få feedback på forumet. Jag läser sällan bloggen därför att jag tycker den innehåller för mycket kommentarer om andra och för lite av bra inlägg som handlar om att förbättra hälsan. Kanske lite hård kritik, men vad jag menar är att bloggen sällan ger mig inspiration och idéer för min egen kost och hälsa, den är mer samhällskommenterande utifrån en lchf/paleobas. Jag gillar dock "läsarnas berättelser". 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 Jag tycker att bloggen är fin, och jag förundras över Doc som hinner, och hittar allt nytt som händer i Sverige och världen angående lågkolhydratkost. Men jag delar Johannas åsikt om att det ibland blir för mycket kommentarer om andra, som kanske inte alltid tillför något i "hälsoförbättrande" syften. Kanske diskussionerna ibland kan ha en "avskräckande" effekt på gäster som vill lära sig mer och som funderar på en kostomläggning. Jag vet inte, det är bara en tanke. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syro Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 Jag tycker att bloggen är fin, och jag förundras över Doc som hinner, och hittar allt nytt som händer i Sverige och världen angående lågkolhydratkost. Men jag delar Johannas åsikt om att det ibland blir för mycket kommentarer om andra, som kanske inte alltid tillför något i "hälsoförbättrande" syften. Kanske diskussionerna ibland kan ha en "avskräckande" effekt på gäster som vill lära sig mer och som funderar på en kostomläggning. Jag vet inte, det är bara en tanke. Håller med Syster. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 Jag tycker att bloggen är fin, och jag förundras över Doc som hinner, och hittar allt nytt som händer i Sverige och världen angående lågkolhydratkost. Men jag delar Johannas åsikt om att det ibland blir för mycket kommentarer om andra, som kanske inte alltid tillför något i "hälsoförbättrande" syften. Kanske diskussionerna ibland kan ha en "avskräckande" effekt på gäster som vill lära sig mer och som funderar på en kostomläggning. Jag vet inte, det är bara en tanke. Jag tror att diskussionerna ibland kan vara avskräckande. Att Doc ger kostetablissemanget en känga ibland må vara hänt och det går heller inte att lyfta kostfrågan ur en politisk kontext men alltför många är alltför snabba att haka på och då blir det till slut personangrepp. Jag saknar också mer vetenskapliga vinklingar och reflektioner från Doc´s sida, vill lära mig mer . En intressant blog ur den aspekten är Doc´s Opinion http://www.docsopinion.com, med den isländska läkaren Axel. F. Sigurdsson. Men den är på engelska och det går, men det är lättare med vetenskap på svenska. Så mera sådant hade varit kul och intressant . Slutligen kunde jag önska mer moderering, särskilt av de LCHF:are som jag tycker är oförskämde mot den som har en avvikande åsikt men som också slår mot LCHF:are. Jag tänker t ex på signaturen evah, det har varit nära att jag lämnat bloggen pga den stämning som uppstår runt henne och för att det blir aggressivt, oförskämt och föga meningsfullt i meningsutbytena. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Nilsson Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 När man ska kommentera på bloggen är inte mitt namn och adress ifyllt som det var tidigare. Skriver jag första bokstaven kommer text fram. Är det fel på min webbläsare (Google Chrome) eller fel på bloggen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 visst skadar det ju inte att även få feedback på forumet. har velat lägga upp bilder ibland. Men man måste väl lägga till en länk till bilden vilket är lite jobbigt om man inte har bilden publicerad någonstans. En bild kan ju som bekant berätta väldigt mycket mer än ord.... Ja, hur gör man för att lägga upp bilder i forumet? Jag har sett att andra gör det men inte lyckats själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 Jag tycker att bloggen är fin, och jag förundras över Doc som hinner, och hittar allt nytt som händer i Sverige och världen angående lågkolhydratkost. Men jag delar Johannas åsikt om att det ibland blir för mycket kommentarer om andra, som kanske inte alltid tillför något i "hälsoförbättrande" syften. Kanske diskussionerna ibland kan ha en "avskräckande" effekt på gäster som vill lära sig mer och som funderar på en kostomläggning. Jag vet inte, det är bara en tanke. Alltså vad jag saknar är sådana aha upplevelser jag kan få av Ann Fernholm, Chris Kessler, Terry Wahls m.fl. när dom gör inlägg om forskning etc. En annan kul sak vore att ha lite "tema" inlägg på tex saker som GAPS, Autoimmune protocoll etc då det ju är en kostblogg. Eller blogginlägg om benbuljon, fermentering osv. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 Hehe...sa du bloggen Jag tror att Johannas ide skulle vara lysande! Slå hop Kostdoktorns blogg med Ann Fernholms och varför inte Jonas Bergqvist....där kostdoktorn står för volymen och kontinuiteten. Ann och Jonas skulle kunna stå för längre djupdykningar inom olika områden... ...hmm var det utseendet du frågade efter?! Det funkar finfint.... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 Jag tycker att bloggen är fin, och jag förundras över Doc som hinner, och hittar allt nytt som händer i Sverige och världen angående lågkolhydratkost. Men jag delar Johannas åsikt om att det ibland blir för mycket kommentarer om andra, som kanske inte alltid tillför något i "hälsoförbättrande" syften. Kanske diskussionerna ibland kan ha en "avskräckande" effekt på gäster som vill lära sig mer och som funderar på en kostomläggning. Jag vet inte, det är bara en tanke. Instämmer! När jag började fundera på att prova LCHF och hittade Kostdoktorns blogg, blev jag rätt illa berörd av de personangrepp som förekom. Idag tittar jag in på bloggen så gott som dagligen,men har valt att inte kommentera där av just det skälet. Jag vet ju att tonen på nätet ofta blir en annan än när man möts öga mot öga, men jag tycker inte om det. Så gammaldags är jag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted November 29, 2013 Author Share Posted November 29, 2013 Jo vi moderatorer borde bli aktiva(re) på bloggen och moderera mer. Men vi jobbar ju än så länge gratis o det tar massa tid .Jo det är ju mer just utseendet på bloggen vi frågar om just ni, men ja alla idéer är ju välkomna .Vad kan man göra för att bloggen ska bli top notch i användarvänlighet, nymodighet, enkelhet och snygghet? Ja, hur gör man för att lägga upp bilder i forumet? Jag har sett att andra gör det men inte lyckats själv. Står om det i min FAQ, kolla länken i signaturen här nedan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 Jo vi moderatorer borde bli aktiva(re) på bloggen och moderera mer. Men vi jobbar ju än så länge gratis o det tar massa tid . Jo det är ju mer just utseendet på bloggen vi frågar om just ni, men ja alla idéer är ju välkomna . Vad kan man göra för att bloggen ska bli top notch i användarvänlighet, nymodighet, enkelhet och snygghet? Står om det i min FAQ, kolla länken i signaturen här nedan. Leo, jag har svarat tidigare i tråden men inte riktigt på din frågeställning. Kanske för att jag upplever bloggen bra och lättanvänd redan nu . Kom att tänka på en sak: saknar smilisar, och möjlighet att kursivera och lägga fetstil i inläggen. Vill man understryka något idag för man använda versaler och då blir det som man gapar och det känns inte bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted December 5, 2013 Author Share Posted December 5, 2013 Någon mer som vill ge feedback? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts