busmamman Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Ser att många mäter sitt blodsocker (och ketoner), men var kan man köpa en sån mätare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Bystam Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Om man är diabetiker så brukar man få en blodsockermätare på vårdcentralen eller direkt från leverantörerna. Dom som mäter ketoner brukar kosta pengar. Du kan eventuellt få tag på det på apoteket. Annars finns det pekare här på kostdoktorns blogg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
busmamman Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Tack för svar.Att det kostar hade jag räknat med. Vad menar du med att det finns pekare(?) på Kostdoktorns blogg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
busmamman Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Förresten. Jag hittade dem under "Bra hälsoprodukter".Det var kanske det du menade med "pekare"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sirri Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Ketonmätare fick jag fri från Abbot. Det är bara att ringa. Mät stickor och lansetter kostar pengar om man inte kan komma överens med systern på vårdcentralen. Om man har diabetes typ 1 får man det på vårdcentralen i vilket fall som hest. Jag har typ 2 (eller typ 0 nu mera). Då blir de lite motvilliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Här finns alternativ: http://www.kostdoktorn.se/keton-och-blodsockermatare/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts